جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توزیع بسته آموزشی

حوزه/ بیش از ۱۴۰۰ بسته آموزشی به همت موسسه خیریه امام علی(ع) ری در مناطق محروم خراسان‌جنوبی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، علی اکبرکساء رئیس ستاد توانمند‌سازی مناطق کم‌ برخوردار کشور و مدیرعامل خیریه امام علی(ع) شهرری امروز در حاشیه توزیع بسته های لوازم التحریر در بین دانش آموزانی که به صورت نمادین در روستای شوشود از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری حدود 10 سال است که در زمینه‌های مختلف به ارائه خدمت به محرومین بویژه در روستاها ارائه خدمت می‌کند.
 

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های موسسه خیریه امام علی(ع) توزیع لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان روستاهای محروم کشور است، افزود: تعداد 2 هزار و 700 بسته انواع لوازم آموزشی برای مناطق محروم کشور در سال جاری در نظرگرفتیم که سهمیه خراسان‌جنوبی در این خصوص، یک هزار و 450 بسته است که از سوی خیران مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری امروز در روستای شوشود توزیع شد.
 

رئیس ستاد توانمند‌سازی مناطق کم‌برخوردار کشور با بیان این‌که این اقلام آموزشی شامل کیف، دفتر و قلم است، یادآور شد: بسته‌های مذکور که ارزش ریالی آنان بیش از 140 میلیون تومان است امروز به صورت نمادین بین همه دانش‌آموزان دبستان مالک اشتر و دبیرستان حافظ روستای شوشود بیرجند توزیع شد و مابقی اقلام آموزشی به سایر روستاهای نیازمند استان ارسال می‌شود .
 

کساء ادامه داد: هدف از توزیع این اقلام آموزشی؛کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت، ارتقاء سطح تحصیلی دانش‌آموزان و محرومیت زدایی روستاها است.

افضل جانی، دبیر ستاد توان‌افزایی موسسه خیریه امام علی(ع) شهرری در خراسان جنوبی نیز در سخنانی عنوان کرد: موسسه خیریه امام علی(ع) از سال 88 فعالیت خود را در خراسانم جنوبی، از روستای خرم آباد قائنات آغاز کرده است.
 

وی ابرازکرد: موسسه خیریه امام علی (ع) با همت خیرین در سر فصل‌های فرهنگ سازی، اشتغال، سلامت و مسکن فعالیت دارد.
 

دبیر ستاد توان‌افزایی موسسه خیریه امام علی(ع) شهرری بیان کرد: امروزه به لطف خداوند خدمات‌رسانی به 31 روستای محروم خراسان‌جنوبی در دستور کارما قرار دارد و در شهرستان‌های مختلف همچون فردوس،خوسف،قاین،نهبندان و سربیشه فعالیت می‌کنیم.
 

جانی با ابراز تاسف ازاین‌که بسیاری از روستاهای کشور و همچنین خراسان‌جنوبی در حالی خالی شدن از سکنه هستند، ابراز کرد: آنچه مسلم است آن است که اگر تدبیری برای روستاها و جمعیت آنان برداشته نشود به طوریقین صدمات جبران‌ناپذیری را شاهد خواهیم بود.
 

وی بر ضرورت مشارکت خیران در جامعه تاکید کرد و افزود: مشارکت خیران سبب می‌شود که بار زیادی از دوش دولت برداشته شود.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha