شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امر به معروف و نهی از منکردر  استان بوشهر

حوزه/ اجرای به معروف و نهی از منکر نیاز به تذکر همگانی دارد. قطعا با تذکر هزار نفر نمی توان به جایی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین توانایی امشب در همایش «برترین امت» که به همت ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان قم درسالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزارشد، بابیان اینکه اگر سیستم قانونی هر کشوری درست باشد، دیگر کسی تخلف نمی کند، گفت: براساس تحقیقات گسترده در کشورهای مختلف، قانون گذار برای انجام اجرای قوانین، به مردم پناه برده است، یعنی نقش مردم در اجرای قوانین بسیار ضرروی است.

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: فرانسه یکی از کشورهای توسعه یافته برای اجرای قوانین است،نقش مردم را در اجرای قانون اثر گذار دانسته و حتی برای عدم اجرای قانون و بی توجهی به اجرا و  تذکر ندادن قوانین، جرائمی در نظر گرفته است.

وی بابیان اینکه نقش مردم در اجرای فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر غیر قابل انکار است عنوان کرد: اگر هر کس منکر در جامعه دید، تذکر دهد، نباید در جامعه شاهد فسادی باشیم، بعضی مردم با بصیرت وقتی مصائب کربلا راشنیدند دولت بنی امیه و یزید را تکذیب و نهی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین توانایی گفت: در تاریخ آمده که  بعضی از آمران به معروف بعد از حادثه کربلا وقتی این مصائب را تذکر می دادند، حتی موجب غضب دشمنان قرار می گرفتند و بعضی از آنها به شهادت رسیدند.

رئیس بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بابیان اینکه اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیاز به تذکر همگانی دارد، افزود: قطعا با تذکر هزار نفر نمی توان به جایی رسید.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha