جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ نهمین مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با موضوع ”اربعین، نماد وحدت و عزت اسلامی” چهارشنبه هفته جاری با حضور اعضای شورای عالی و مجمع عمومی جامعه مدرسین و با دعوت از اساتید سطوح عالی و خارج عراقی حوزه علمیه قم برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام حسین بنیادی مسئول دبیرخانه مجمع عمومی جامعه مدرسین ضمن، اعلام کرد: براساس فصل ۴، ماده ۱۲، بند ه، اساسنامه مجمع عمومی جامعه مدرسین هرسال در دونوبت مجمع عمومی جامعه مدرسین بایستی برگزار گردد که نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین با توجه به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی با تصویب هیئت رئیسه محترم مجمع، موضوع اجلاسیه ”اربعین نماد وحدت و عزت اسلامی” می‌باشد.

وی پدیده عظیم و بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین(علیه السلام) و اصحاب باوفای آن حضرت که براساس یک سنت دیرینه در چند ساله اخیر با شکوه خاصی  درحال برگزاری می‌باشد را یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که در جهان برگزار می‌شود و آثار آن در ابعاد مختلف هر روز نمایان‌تر از قبل می‌‌گردد که که وحدت و عزت اسلامی بوجود آمده در پرتو این همایش معنوی، سیاسی و اجتماعی از امور دیگر برجسته‌تر و نمایان‌تر می‌باشد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حضور میلیون‌ها انسان عاشق و شیفته مکتب عاشورا که با اخلاص و همتی مثال زدنی از ادیان و مذاهب مختلف در این مراسم شرکت می‌کنند را نشانه تأثیر قیام الهی سیدالشهدا (علیه السلام) دانست و افزود: حضور پرمعنای میلیون‌ها انسان از کشورهای مختلف را نشانه همدلی ملت‌ها و وحدت آنان در پرتو درسی است که برآمده از این مکتب می‌باشد و هرساله بر تعداد آنان افزوده می‌شود.

وی نقش مراجع عظام تقلید در عراق و ایران و هم‌چنین استقبال و میزبانی مردم شریف عراق را در برپایی این رویداد بزرگ را تاریخی و بی‌مانند دانست و گفت: امری که برکسی پوشیده نیست و مردم کشورهای مختلف مخصوصا ملت بزرگ ایران به انحا مختلف شاکر و قدردان محبت‌های مردم مومن و معتقد عراق، می‌باشند.

وی با یادآوری دشمنی‌های مختلف دشمنان در اختلاف افکنی میان ملت‌های مسلمان به صورت‌های گوناگون و با استفاده از رسانه‌های معاند، این گونه تحرکات را بی‌اثر دانست و‌ گفت: چنانکه مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه‌ای بارها تاکید کرده‌اند؛ این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسمها در کنار هم قرار میگیرد، این جور انعکاس پیدا می کند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّتهای مسلمان -سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع- با یکدیگر دلهایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، سوءنیّت نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد! وحدت؛ وحدت.

حجت الاسلام حسین بنیادی در پایان اعلام داشت: بر همین اساس، نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین با موضوع "اربعین، نماد وحدت و عزت اسلامی"  با حضور اعضای شورای عالی و مجمع عمومی جامعه مدرسین و با دعوت از اساتید سطوح عالی و خارج عراقی حوزه علمیه قم روز چهارشنبه ۹۷/۷۱۸ در سالن اجلاس ساختمان جامعه مدرسین برگزار می‌گردد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha