شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مصطفی نوروزی

حوزه/ حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر این که اوقاف در صیانت از موقافات با کسی یا اداره و سازمانی تعارف ندارد، ادامه داد: یکی از راه های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه «وقف» است و تا زمانی که آن موقوفه یا موقوفات باقی باشد، نام صاحب وقف نیز جاودانه است.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: سنت حسنه «وقف» در دین اسلام از سنن بسیار قدیمی و ارزشمند است و رسول خدا(ص)، ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین بر این امر تایید فراوان داشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: خوشبختانه مردم مومن و انقلابی ایران به خوبی با سنت وقف و برکات آن آشنا هستند، لذا در بیشتر استان های کشور شاهد وقف های زیاد هستیم.

حجت الاسلام نوروزی با تاکید بر این که اوقاف در صیانت از موقافات با کسی یا اداره و سازمانی تعارف ندارد، ادامه داد: یکی از راه های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه «وقف» است و تا زمانی که آن موقوفه یا موقوفات باقی باشد، نام صاحب وقف نیز جاودانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ادامه داد: خیرین اموال و داشته های خود را در راه جلب رضایت خداوند متعال و در راستای رفع نیاز جامعه بخشیده اند، بنابراین باید مسئولان و مردم در حفاظت و گسترش وقف کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و نظارت بر امر عقد قرارداد و تفاهم ها و ارائه مشاوره حقوقی از جمله وظایفی است که نقش اساسی در افزایش میزان بهره وری از موقوفات دارد.

حجت الاسلام نوروزی در پایان، شناسایی موقوفات، دفاع از حقوق موقوفات و همکاری با نهادها و ارگان های ذیربط را از اولویت های اوقاف کردستان اعلام کرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha