پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی است، گفت: این حضور بی نظیر موجب عقب نشینی دشمنان اسلام ناب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ساری، از امامزادگان به عنوان محور ترویج اخلاق و معنویت در جامعه یاد کرد.

وی با بیان این که همه تلاش ما تبدیل بقاع متبرکه به محور برنامه های دینی و فرهنگی است، افزود: خوشبختانه ظرفیت های ارزشمندی در این خصوص وجود دارد که می توان از آن در جهت تقویت ارزش های دینی در جامعه بهره گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه استان را بیش از هزار و 300 بقعه اعلام و خاطرنشان کرد: مازندران در سطح کشور از نظر تعداد امامزادگان در رتبه های نخست قرار دارد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه همواره مأمن و پناهگاهی امن برای انسان های دردمند بوده، تصریح کرد: نباید از این ظرفیت ارزشمند معنوی در جامعه اسلامی غافل شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین ظرفیت دینی و معنوی به منظور خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: امروز برای مقابله با هجمه های دینی باید از ظرفیت های معنوی نظیر امامزادگان و بقاع متبرکه در جامعه اسلامی بیشتر بهره گرفته شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز مهم ترین هدف دشمن از بین بردن ارزش های دینی و معنوی در جامعه است، تصریح کرد: باید با ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در برابر این توطئه دشمن بیاستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بهره گیری از فرهنگ اهل بیت(ع) سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به کشوری اثرگذار و قدرتمند تبدیل شده به برکت نورانیت اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، به حضور میلیونی عاشقان حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین مانور اقتدار حسینی در برابر دشمنان اسلام ناب است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اجتماع میلیونی اربعین حسینی، تجلی وحدت و همبستگی امت اسلامی است، افزود: این حضور بی نظیر موجب عقب نشینی دشمنان اسلام ناب شده است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مسلمانان جهان در اربعین حسینی بار دیگر عظمت اسلام ناب را به رخ جهانیان می کشند، خاطرنشان کرد: علیرغم همه تلاش ها و توطئه های دشمنان برای کاهش حضور مردم در این اجتماع میلیونی، اما هر ساله شاهد افزایش چشمگیر حضور عاشقان حسینی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ حسینی به ملت های آزادی خواه جهان عزت و سربلندی بخشیده است، بیان داشت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار حرکت حسینی مقندرانه در عرصه های مختلف جهان حضور دارد و در برابر دشمنان و زیاده خواهان زمان ایستاده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha