پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ درس خارج فقه آیت الله العظمی سبحانی در نوروز۹۷

حوزه/ رسول اکرم (ص) فرمود: «مَن أخلَصَ لِلّهِ أربَعينَ صَباحا ظَهَرَت يَنابيعُ الحِكمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى لِسانِهِ/ هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شود».

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت فرمود: «مَن أخلَصَ لِلّهِ أربَعينَ صَباحا ظَهَرَت يَنابيعُ الحِكمَةِ مِن قَلبِهِ عَلى لِسانِهِ/ هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شود».

ایشان ابراز داشتند: انسانی که چهل روز گناه نکند، قلب او بلا تشبیه، قلب نبوی و قلب علوی خواهد شد و سخنان او فقط حکمت است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: جناب لقمان از جمله اشخاصی بود که سخنان او فقط حکمت بود و پندهایی را به فرزند خود می داد که قابل استفاده است.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: شیخ عباس قمی(ره) می گوید من این حدیث را امتحان کرده و 40 روز دقت کردم که اصلا گناهی انجام ندهم. 40 روز به پایان رسید و گفتم بروم وادی السلام نجف، فاتحه ای بخوانم که دیدم نعشی را می آورند که برای یکی از چاقوکشان نجف است و داد و فریاد می زند که مرا کجا می برید؟؛ در حالی که افراد تشییع کننده فریاد او را نمی شنیدند؛ ولی من می شنیدم. (او گوش برزخی پیدا کرده بود).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha