پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برکات معنوی و مادی سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در نوزدهم مهرماه سال ۹۱، گفت: سفر رهبری به خراسان شمالی نقطه عطف تحول و ارتقای حوزه علمیه استان بود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال 91، اظهار کرد: حضور رهبری در استان به‌عنوان یک ولی از اولیای الله، سبب رحمت معنوی و برکات معرفتی و بصیرتی فراوانی برای بخش‌های مختلف خراسان شمالی شد.

وی افزود: خودباوری، اعتماد به نفس و امید به آینده در بین دستگاه‌ها و ادارات و مسئولان استان و عموم مردم از جمله نتایج  مباحث مطرح‌شده از سوی ایشان در سفر به این استان بود که به‌عنوان محور مباحث پژوهشی و معیار و نقشه راه پیشرفت استان در جهات گوناگون شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به برکات معنوی و مادی سفر رهبر معظم انقلاب به استان در رابطه با حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: در بخش حوزه علمیه استان نیز افزون بر احداث و بهره‌برداری از 15 طرح عمرانی، ارتقای سطح علمی حوزه علمیه خراسان شمالی به سطح 2، 3 و 4 از نتایج این سفر بود.

وی افزود: راه‌اندازی مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در سطح 2 و 3 و تدریس رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی و تبلیغ در مدرسه علمیه خواهران بجنورد ازجمله برکات سفر رهبری به استان بود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: راه‌اندازی درس خارج و سطح 4 حوزه علمیه که امسال برای سومین سال در حال برگزاری است و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی مدارس علمیه از دیگر ثمراتی بود که به واسطه سفر رهبری به استان نصیب حوزه علمیه خراسان شمالی شد.

وی افزود: در سال 91 شمار طلاب حوزه علمیه استان کمی بیش از 800 طلبه بود اما اکنون بالغ بر دو هزار و 600 طلبه در 16 مدرسه علمیه خواهران و برادران خراسان شمالی در سطوح یک، دو، سه و چهار حوزوی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی رشد قابل توجه فعالیت‌های علمی، ارتقای معدل آموزشی مدارس علمیه، توسعه فعالیت‌های جهادی و تبلیغی مدارس علمیه، جذب اساتید سطوح یک، دو و سه و ارتقای رتبه پژوهشی مدارس علمیه خراسان شمالی را از دیگر برکات سفر رهبری در بخش حوزه علمیه استان ذکر کرد.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهرماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت‌روزه خود در این استان، افزون بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان‌های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایتمدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه‌ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده‌های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha