پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب تنها با چاپ بروشور و پوستر بهبود نمی‌یابد، گفت: امروز در این زمینه نیاز به اقناع مخاطب داریم، ازاین‌رو باید به بحث‌های گفتمانی توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته مجموعه فعالیت‌های نهادهای خراسان شمالی در زمینهٔ عفاف و حجاب به بنیاد عفاف و حجاب کشور ارائه و خراسان شمالی به‌عنوان یکی از استان‌های شاخص در این زمینه معرفی شد.

وی نشست فعالان و اعضای بنیاد عفاف و حجاب، تقدیر از بانوان فعال و نمونه عفاف و حجاب دستگاه‌ها، مشارکت در برپایی جشنواره حریم ماه، برگزاری همایش قیام عفاف با عنوان بازخوانی واقعه مسجد گوهرشاد در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین، برپایی نمایشگاه مصور حادثه مسجد گوهرشاد در چهار مکان عمومی و پرده‌خوانی و روایت گری مسجد گوهرشاد را ازجمله اقداماتی دانست که پارسال با محوریت بنیاد عفاف و حجاب در استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: اجرای کمپین «گپ دخترانه» ویژه عفاف و حجاب، دایر کردن ایستگاه نقاشی حجاب، ساخت عروسک‌های باحجاب، اهدای 200 نامه دست‌نوشت به همراه کتاب «ترگل» به بانوان، جشن دورهمی دخترانه در خانه فرهنگ بجنورد و همایش تجلیل از نخبگان و فعالان و بانوان نمونه از دیگر اقداماتی است که از سوی این بنیاد انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی عفاف و حجاب با عاملیت حوزه علمیه استان، اظهار کرد: تاکنون دو دوره این کارگاه برگزار شده و دوره سوم آن هم به‌زودی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب تنها با چاپ بروشور و پوستر بهبود نمی‌یابد، اضافه کرد: امروز در این زمینه نیاز به اقناع مخاطب داریم، ازاین‌رو باید به بحث‌های گفتمانی توجه بیشتری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: در این راستا برپایی نشست‌های مرتبط با عفاف و حجاب در محافل علمی و دانشجویی بیشتر مورد نیاز است که لازمه انجام آن، هم‌افزایی بیشتر آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha