جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جواد مروی-عضو شورای عالی حوزه

حوزه/مدتی است که نزدیک اربعین شدیم، تبلیغات وسیع دشمن علیه زوار عراقی که به حرم امام رضا(ع) می آیند، آغاز شده است. حتی عده ای در داخل با این حرکت هم صدا شدند. دنبال این هستند این حرکت عظیم اربعین را درهم بشکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله جواد مروی امشب در نهمین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با موضوع «اربعین نماد وحدت و عزت اسلامی» در سالن اجتماعات این جامعه در قم برگزار شد، با بیان اینکه مکتب تشیع، مکتب عقلانیت است نه افراط و تفریط گفت: سؤال این است، چرا با وجود این عقلانیت، این مکتب به دنبال احیای عاشورا و زیارت امام حسین(ع) است و به آن اهمیت داده شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: آنچه انسان از این مکتب استفاده می کند، این است این مکتب به دنبال همه ارزش های الهی و انسانی است و تبلور این ارزشها در عاشورا است و اگر عاشورا زنده بماند، همه تفکر اسلامی زنده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمن به خوبی از اهمیت، آثار و برکات عاشورا در احیای مکتب شیعه و ارزشهای دینی پی برده، ابراز داشت: دشمن فهمیده که تبلور همه کرامت ها در احیاء عاشورا است. مسیحی ها معتقدند اگر ما عاشورا داشتیم خیلی کارها می توانستیم با آن کنیم؛ یعنی خیلی از قلبها را به سمت مسیحیت جذب می کردیم. این عاشورا و قدرت تنها در مکتب تشیع است.

آیت الله مروی بابیان اینکه عاشورا رمز وحدت و عزت است و بزرگترین پیروزی را در عصر حاضر برای تشیع به ارمغان آورده گفت: سالها باید بگذرد تا دشمن این فتح الفتوح را که دراین قرن رقم خورده را تحلیل کند.

وی بابیان اینکه سلفی های تکفیری باهمه امکانات غربی عبری حاکمیت شان را از موصل شروع کردند و عقبه فکری صد ساله برای ماندن و حاکمیت داشتند، گفت: این آروزی آنها است همانطور که انتظار مهدویت آروزی شیعه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بابیان اینکه وحدت مردم عراق و ایران همه استراتژی آمریکا که داعیه حاکمیت 25 ساله برای داعش داشتند را در نطفه خنثی کرد، افزود: این وحدت اجازه نداد این حاکمیت بیش از 3 سال طول بکشد.

وی به تحلیل دنیا استکبار از اربعین اشاره کرد و اظهارداشت: حرکت اربعین می خواهد نماد وحدت واستکبار ستیزی راکه  بر همه تفکر اسلام حقیقی است به دنیا منتقل کند، اما دشمن با تمام امکانات به میدان آمده تا اجازه ندهد این حرکت عظیم، رسانه ای شود، ولی با همه سانسور کردن رسانه ها، می بینیم متفکران غربی این راهپیمایی را تحلیل کردند و حتی خواستار شدند این حرکت به عنوان واحد درسی مورد تحلیل دردانشگاه قرار گیرد.

آیت الله مروی بابیان اینکه قدرت اربعین این است که در یک روز 50میلیون وعده غذایی بین مردم توزیع می شود، گفت: قدرت برتر این است که در تمام روزها 700 میلیون غذا توزیع می شود این حرکت تنها در اربعین به برکت امام حسین(ع) ممکن است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: وقتی این تحلیل ها شروع می شود فتنه دشمن هم شروع می شود.

این استاد حوزه عنوان داشت: درمقام بقاء وثبات این حرکت عظیم همه علما وظیفه دارند، حوزه هم باید نقش داشته باشد.

وی اظهارداشت: مدتی است که نزدیک اربعین شدیم، تبلیغات وسیع دشمن علیه زوار مردم عراق که به حرم امام رضا(ع) می آیند، آغاز شده، حتی عده ای در داخل با این حرکت هم صدا شدند. دنبال این هستند این حرکت عظیم اربعین را درهم بشکنند.

آیت الله مروی گفت: متأسفانه عده ای در داخل قصد آب بستن به سمت مردم عراق را دارند. دشمن قدرت اربعین را فهمیده است و می خواهد  قدرت وحدت مردم دو ملت را درهم بشکند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: هر چه بتوانیم پاسخگوی این شبهات در مورد اربعین باشیم، توانسته ایم کار بزرگی کنیم.

این استاد حوزه بیان داشت: اربعین می خواهد وحدت بین مسلمانان و مبارزه با ظلم را به  جهانیان نشر دهد، دشمن این را فهمیده و برای از بین بردن آن، برنامه های زیادی چیده است.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha