جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه هر چه انسان عشق و سرسپردگی‌اش به خداوند بیشتر باشد، نزد خداوند مقرب ‌تر است گفت: امام حسین (ع) ترسی از دشمن نداشت و ما هم به تأسی از آن حضرت، از دشمن نترسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از یزد، آیت ‌الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، شب گذشته در دومین همایش تجلیل از خادمین فرهنگ عاشورایی استان یزد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف از قیام و حرکت خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین نبی مکرم اسلام(ص) بیان کردند، گفت: خدمت در زیر عَلَم امام حسین(ع) در هیئت‌های عاشورایی نوعی زنده ‌کننده آرمان امام حسین(ع)، عاشورا و کربلاست.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم راهی را انتخاب کنیم که راه امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) باشد و در راه احیای دین و مکتب تلاش کنیم و حتی اگر نیاز است در این راه هزینه دهیم.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه هر چه انسان عشق و سرسپردگی‌اش به خداوند بیشتر باشد، نزد خداوند مقرب ‌تر است افزود: امام حسین(ع) ترسی از دشمن نداشت و وقتی می‌دید که هرروز به معبودش نزدیک‌تر می‌شود، ازخودبی‌خود می‌شد همچنین در حقیقت تمام دایره امکان، حرکت زمین و آسمان همه در گردش و چرخش محور خداوند هستند و همه عزت‌ها نزد خداوند است.

وی خطاب به مسئولان هیئت‌های عزاداری گفت: شما که در این حرکت قدم نهاده‌اید و مراسم‌های عزاداری و نهضت حسینی را حفظ می‌کنید باید به اهداف و رویکردهای امام حسین(ع) توجه داشته باشید و سعی کنید در مراسم‌های عزاداری هیئت‌های خود زمینه هدایت افراد به سمت قرب الهی را فراهم کنید.

آیت‌الله ناصری در پایان تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران افراد زیادی داشتیم که در ایام مبارزات انقلاب با وجودی که با رژیم طاغوت حشر و نشر داشتند، به دلیل عشق و علاقه‌ای که به امام حسین(ع) داشتند هدایت شدند و در راه مبارزه با طاغوت به شهادت هم رسیدند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha