جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معلمان اسلامی نیجریه در جستجوی راه حلی برای شبه نظامی گری و تروریسم

حوزه/ در مراسم افتتاحیه سی و ششمین همایش سالانه ناتایس با عنوان «افراط گرایی زدایی و نقش مطالعات اسلامی و عربی» در نیجریه، معلمان و مدرسان اسلامی به بحث و بررسی پیرامون راه حل های مبارزه با شبه نظامی گری و تروریسم پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تراست، انجمن معلمان و مدرسان زبان عربی و مطالعات اسلامی در نیجریه «ناتایس» روز گذشته در یک همایش ملی، به اهمیت نقش مهم «معلمان» در مبارزه با افراط گرایی دینی، شبه نظامی گری و تروریسم تاکید کردند.

در مراسم افتتاحیه سی و ششمین همایش سالانه ناتایس که با عنوان «افراط گرایی زدایی و نقش مطالعات اسلامی و عربی» در پایتخت نیجریه برگزار شد، سانی عمر موسی، یکی از اساتید دانشگاهی گفت: هدف این گردهمایی بحث و بررسی پیرامون یافتن شیوه هایی برای ریشه کن سازی افراط گرایی در میان مردم است که منجر به شورش و پیوستن آنان به گروه های تندرو و شبه نظامی می شود.

وی افزود: هدف انجمن معلمان و مدرسان بهره مندی از این سلسله جلسات و نشست های متعدد برای شناسایی علل مختلف چالش ها، اشکال مختلف، و عوامل دخیل در این مسئله و ارائه راه حل هایی در راستای آموزه های اسلامی می باشد.

آداما آدامو وزیر آموزش و پرورش نیز شرکت کنندگان در همایش را به استفاده از مهارت های حرفه  ای و آموزشی شان به منظور یافتن راه حل هایی برای مبارزه با شبه نظامی گری، افراط گری و دیگر جرایم سوق داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha