جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجلس

حوزه/ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مخالف تصویب CFT بودم، گفت: آینده مشخص خواهد کرد که چرا برخی از نمایندگان با لایحه CFT مخالف بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، 15 مهرماه لایحه CFT یا کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا شروعی برای تصویب احتمالی FATF و عضویت کشور در «گروه ویژه اقدام مالی» باشد، اما حال باید دید این اتفاق چه تاثیری می‌تواند در معادلات اقتصادی ما داشته باشد؟

مساله ای که در این شرایط می‌تواند قابل تامل باشد این است که آیا اساسا ارتباطی اقتصادی بین تصویب FATF و کاهش نرخ ارز یا بهبود کارکردهای اقتصادی کشور وجود دارد؟ آیا با وجود تحریم‌های آمریکایی پیوستن به FATF می‌تواند راه گریزی از این تحریم‌ها برای ایران باشد یا خیر؟

قبل از تصویب این لایحه مراجع تقلید، برخی از نمایندگان و کارشناسان مسائل اقتصادی نسبت به پذیرفتن این لایحه تذکرات لازم را ارائه فرمودند و به نمایندگان ملت گوشرد کردند که تصویب این لایحه چقدر برای ملت ایران زیان آور خواهد بود.

از طرفی خارج شدن از آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات خود دیگر مسئله ای بود که کارشناسان مسائل اقتصادی به آن اشاره داشتند و لزوم تصویب این لایحه را به صلاح نمی دانستند.

از جمله مخالفین این لایحه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی است که در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: بنده با تصویب این لایحه مخالف بودم، لذا طی نامه  و امضای طوماری خواستار شفافیت آرای نمایندگان شدم.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: آن دسته از افرادی که به این طرح رای موافق دادند نظرات خود را داشتند و به آنچه جمع بندی کرده بودند رای دادند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اوضاع کنونی کشور باید اتحاد خود را حفظ کنیم.

حجت الاسلام عبادی افزود: طی بررسی ها و مطالعاتی که در این خصوص داشتم به این نتیجه رسیدم با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و بانک های مطرح کشور نیز با ما تبادل بانکی ندارند، پیوستن به این لایحه به صلاح نیست، لذا با آن مخالف بودم.

وی با بیان اینکه آینده مشخص خواهد کرد که چرا برخی از نمایندگان با این لایحه مخالف بودند، گفت: از نگاه آمریکا حزب الله و حماس نیز جزء گروه های تروریستی هستند و برخی از نمایندگان بر این باورند که شاید در آینده این گروه ها و همچنین سپاه قدس را رسما به عنوان گروه های تروریستی معرفی کنند.

انتهای پیام/ط

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha