پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دولت آباد

حوزه/ سران اغلب قیام های اصلاحی در دنیا این درس را از عاشورا و امام حسین علیه السلام آموخته اند و بصیرت خود را بالا برده و منجی عده ای از مردم شده اند..

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه شهر شاهین شهر، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد اصفهان، موارد مطروحه در قیام امام حسین علیه السلام را شامل علل و موجبات قیام، کیفیت قیام، نتاج قیام ، عبرت های عاشورا  و درس های عاشورا دانست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، درس های عاشورا را شام  شجاعت و ایثار، دینداری و این که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق علیه باطل کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان و امام و رعیت همه در یک صف قرار دارند، عنوان کرد.

امام جمعه شاهین شهر، مهمترین درس عاشورا را درس بصیرت بیان کرد و گفت: بی بصیرت ها فریب می خورند ودر جبهه‌ باطل قرار می گیرند، بدون این‌که خود بدانند.  همچنان‌که در جبهه‌ی ابن‌زیاد، کسانی بودند که از فسّاق و فجّار نبودند، ولی از بی‌بصیرته بودند. اما جبهه مقابل در واقعه کربلا، خیمه گاه لشکر امام حسین علیه السلام محل اجتماع افرادی بصیر از همه اقشار حتی بانوانی مثل ام وهب است و سران اغلب قیام های اصلاحی در دنیا این درس را از عاشورا و امام حسین علیه السلام آموخته اند و بصیرت خود را بالا برده و منجی عده ای از مردم شده اند.

حجت الاسلام ملکیان اظهار کرد: در ایران نیز مردی از تبار امام حسین(علیه السلام) قیام کرد و تربیت شدگان مکتب حسینی با از خودگذشتگی او را همراهی کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و احکام اسلام را که قرن ها در کتاب ها تدوین شده بود را به صورت قانون اساسی در آوردند.

وی با اشاره به ترورها، تحریم ها و توطئه های پی در پی دشمنان انقلاب برای نابودی انقلاب و نظام، گفت: پیروزی در برابر ابرقدرت ها و دشمنان قسم خورده نظام فقط و فقط  با توکل به حضرت حق، لطف و عنایت حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ایثار و از خودگذشتگی جوانان غیور این مرز و بوم محقق شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha