پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: بحث وحدت ادیان این است که اهل دین و کتاب دست به دست هم بدهند تا مردم را بیدار کنند در مقابل مشرکین جانی بیاستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در پیش‌همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، در اصفهان، اظهار کرد: این جلسه، جلسه ای است که برای نزدیکی ادیان توحیدی برگزار شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: هدف اصلی از وحدت اهل کتاب این نیست که مسیحی، مسلمان بشود، نه هرگز این نیست، ما قصد داریم یک نکته اساسی که امروزه بیش از هر زمان دیگر لازم است را با یکدیگر بیان کنیم و آن وحدت اهل کتاب با یکدیگر است

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ما با اهل کتاب الهی در خیلی از امور با هم اشتراک داریم، تصریح کرد: تاکید بر مشترکات یکدیگر برای ایستادن در مقابل کسانی که مقابل خداوند می ایستند امروزه لازم است.

وی تاکید کرد: برادران اهل کتاب بدانند، بسیاری از مذاهب ظاهری را اهل کتاب واقعی نمی دانیم، به طور مثال خیلی از مسلمانان را مسلمان واقعی و صهیونیست ها را هم یهودی نمی دانیم و آمریکای جنایتکار را هم مسیحی نمی دانیم. قطعا این افراد اهل کتاب نیستند، فقط با اسم اهل کتاب زندگی می کنند، ما مردمی که با پول مسلمین، مسلمان ها و انسان های دیگر در مکان های مختلف چون یمن را قتل عام می کنند را مسلمان نمی دانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: جمع متدیین به حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) را اهل کتاب می دانیم و بر وحدت تاکید می کنیم تا مقابل مستکبرین بایستیم.

نماینده  ولی فقیه در استان اصفهان اذعان کرد: دین یعنی تسلیم خداوند بودن و در روایت آمده است که خداوند می فرماید دین را بین پنج پیامبر اولوالعزم توزیع کردیم، اما شریعت ها متفاوت است، شریعت زرتشت، یهودی ها و مسیحیت و اسلام با یکدیگر متفاوت است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: خدا، نبوت و معاد سه اصل دینی د رهمه ادیان است در روایت آمده به انبیای الهی گفته ایم دین و تسلیم خداوند بودن را به مردم فرا بدهند.

آیت الله طباطبایی نژاد ابراز کرد: الان مشکل این است که کفار و مشرکین علیه بشریت قیام کردند و فقط تابع شهوات خود هستند و عبد مال و زر و زور هستند، این سلطه جوی کافر علیه ادیان الهی قیام کرده و بیشتر قیام می کنند، بحث این جلسات این است که اهل دین و کتاب دست به دست هم بدهند تا مردم را بیدار کنند در مقابل مشرکین جانی بیاستند

وی افزود: دین داران واقعی در مقابل مشرکین واقعی بیاستند و مانع از جنایت آنها باشد، ما باید جهان را برای یک منجی عادل که همه قبول دارند آماده کنیم، همه ادیان واقعی الهی معتقد به شخصیت انسان دوست و الهی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha