جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وارتان

وارتان آقابابائیان گفت: مسیحیت دین محبت است، حضرت عیسی مسیح(ع) با محبت به دنیا آمد و محبت را سرلوحه کار خود قرارداد، ادیان یکتا پرست این محبت و عدالت خدایی را مدنظرداشته و مسیحیت یکی از ادیان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کشیش وارتان آقابابائیان پیش از ظهر امروز در پیش همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان، اظهار کرد: محبت و مسیحیت دو مقوله  جدا نشدنی است و با یک پیشینه تاریخی مطرح است.

وی افزود: محبت در ابعاد مختلف در دین مسیحیت مطرح می شود، محبت قلب مسیحیت است و براین اساس شکل گرفته، حضرت عیسی با شریعت موسی دشمنی نداشت، بلکه می خواست دین موسی را با محبت تکمیل کند.

آقاباباییان تصریح کرد: بهترین محبت خداوند محبت به گناه کاران است  که می بخشد، حضرت عیسی آن میزان به انسان محبت دارد که جایگاه عرشی خود را رها کرده و روی زمین به صلیب کشیده می شود

وی ابراز کرد: محبت به همسایه و فقیران از اصول مسحیت است، عیسی(ع) از مسیحیت می خواهد که خشونت را با محبت جواب بدهد، امروزه همه از محبت و عشق سخن می گویند، چه عشق و محبتی، محبت چیزی نیست که شب بخوابیم و صبح در قلب ما یکباره پر از محبت باشد.

نماینده هیئت مذهبی ارامنه مسیحیان عنوان کرد: سرچشمه محبت خداوند است، باید محبت را از خداوند آموخت و از این جهت محبت ثمره روح القدوس خوانده شده، پولوس محبت را کمربند کمال شمرده است که باید بپوشیم، بنابراین محبت امری اختیاری و انتخابی است.

وی تاکید کرد: محبت چیزی بیشتر از احساس است، محبت در مسیحیت فراتر از احساس و گفتار زبانی می رود، محبت در عمل صورت می گیرد، محبت ما به دیگران باید بی قیدو شرط باشد.

آقابابائیان ابراز کرد: محبت در مسحیت یعنی ایثار و فداکاری و این برای ایستادگی در مقابل دشمنان راهگشا است، وقتی راجع به دشمن سخنی می گوییم، دشمنان بزرگ در نظر ما مجسم می  شود

وی افزود: کسی که محبت دارد مزین به اخلاق است، عصبی و زود رنج نیست و از بی عدالتی خوشحالی نمی کند و کینه به دل نمی گیرد، دین مسیحیت دین محبت است، حضرت عیسی مسیح با محبت به دنیا آمد و محبت را سرلوحه کار خود قرارداد، ادیان یکتا پرست این محبت و عدالت خدایی را مدنظرداشته و مسیحیت یکی از ادیان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha