پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش امام رضا

خاخام صدیق پور گفت: یکی از مشترکاتی که در بین ادیان هست مسئله مهدویت است، ما ادیان توحیدی، اصل و ریشه دین خود را بر مهدویت می دانیم و آن مهدویتی است که همه ادیان منتظر منجی عالم بشریت بوده و محبوب همه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خاخام سلیمان صدیق پور پیش از ظهر امروز در پیش همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان، در اصفهان اظهار کرد: در نظام ارزش ها اخلاق، تعلیم آموزش دینی، اعتقدات و باورها و ایمان در همه ادیان مشترک است.

وی بیان کرد: ادیان الهی تمام ویژگی های خوب بشری را دارند که عبارتند از عدالت اجتماعی، خیرخواهی، صداقت و انتخاب حق و حقیقت است.

نماینده یهودیان در اصفهان تاکید دارد: یکی از مشترکاتی که در بین ادیان هست مسئله مهدویت است، ما ادیان توحیدی، اصل  و ریشه دین خود را بر مهدویت می دانیم و آن مهدویتی است که همه ادیان منتظر منجی عالم بشریت بوده و محبوب همه است.

وی افزود: در ده فرمان تورات آمده است کار خلاف نکن و در دین زرتشت کردار نیک توصیه شده، در دین یهوید آمده  دوست بدار هم نوعت را و در دین مسیحیت مهربانی  حرف اول را میزند، اینها موید ان است که ادیان توحیدی اشترکات قراوانی دارند.

صدیق پور ابراز کرد: اگر دردین زرتشت گفتار نیک آمده، در تورات بیان شده که ای انسان دهانت و لبهایت از بدگویی بازدار، بین ادیان توحیدی نکات مشترک زیادی وجود دارد و نشست ها و همایش ها با تاکید براین امور شکل می گیرد.

وی ادامه داد: این همایش بین ادیانی و گفتگوی ادیان توحیدی، انسجام و اتحاد میان پیروان و ادیان الهی را به دنبال دارد، ادیان برای هدایت بشریت آمده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha