جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی در خطبه نماز جمعه گفت: بعضی اعتراض می‌کنند که چرا امام حسن (ع) با معاویه صلح کردند، اما امام حسین (ع) قیام کردند حال آنکه که اگر معاویه از امام حسن (ع) بیعت می‌خواست ایشان هم قیام می‌کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس الشیعة پاکستان و شورای همبستگی ملی پاکستان در خطبه نماز جمعه در مسجد علی حوزه علمیه المنتظر لاهور گفت: پیامبر و ائمه علیهم السلام حفظ دین اسلام را در راس اولویت ها قرار دادند و طبق دستورات خداوند زندگی کردند.

وی افزود: بعضی سوال می‌کنند که چرا امام حسن (ع) قیام نکردند و امام حسین (ع) قیام کردند؛ پاسخ این است که اولا صلح امام حسن(ع) در تاریخ اسلام اولین صلح نبود و در مورد صلح حدیبیه پیامبر اسلام (ص) هم مردم اعتراض کردند؛ اما باید دانست امامان و پیامبران کارهایی را انجام می دهند که به مصلحت دین باشد و هدف این بزرگواران فقط خوشنودی خداوند است، اما در مورد صلح امام حسن(ع) جوابش این است که اگر معاویه از امام حسن (ع) بیعت می‌خواست ایشان هم قیام می‌کرد و طرز زندگی هیچ کدام از آئمه (ع) متفاوت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی ادامه داد: در واقع اعتراض به تصمیمات امامان (ع) کار جاهلان است که به علت عدم آگاهی از سیره معصومین (ع) و حمکتشان صئرت می گیرد، در حالی که سکوت «25 سال» امام علی (ع) هم یک نوع صلح بود و در این مورد سیره حضرت امام علی، امام حسن و امام حسین (ع) یکسان است و هیچ معصومی با کسی بیعت نکردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی در ادامه گفت: وقتی یزید از امام حسین (ع) بیعت خواست، امام فرمودند که مثل من نمی‌تواند با مثل یزید بیعت کند، یعنی امکان بیعت ندارد. بعد هم فرمود که حکومت یزید به معنای نابودی و تمام شدن اسلام است و برای پیروان خودشان هم پیام دادند که شیعیان ما هم هیچ وقت با کسی که مانند یزید باشد بیعت نخواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha