جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تیم بیسبال متز میزبان مراسم «روز مسلمان آمریکایی» بود

حوزه/ تیم بیسبال متز، یکی از شناخته شده ترین تیم های بیسبال آمریکایی برای نخستین بار در ورزشگاه سیتی فیلد میزبان ۸۰۰ مسلمان بوده و به حضار غذای حلال و تیشرت های رایگان هدیه داده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از شناخته شده ترین تیم های بیسبال در آمریکا برای نخستین بار امسال در ورزشگاه سیتی فیلد، میزبان «روز مسلمان آمریکایی» شد.

 تیم بیسبال متز، یکی از تیم های بیسبال شناخته شده آمریکایی در ایالت نیویورک برای نخستین بار مراسمی با حضور جامعه اسلامی در ورزشگاه برگزار کرد.

 در مسابقه ای که بین دو تیم بیسبال متز نیویورک و تیم بیسبال مارلین فلوریدا برگزار شد، پیش از آغاز مسابقه، طی مراسمی بیش از 800 شرکت کننده مسلمان به زمین بازی رفته و از بازیکنان غذای حلال و تی شرت های رایگان هدیه گرفتند.

گفتنی است این نخستین باری بود که در ورزشگاه 42 هزار نفری سیتی فیلد در کویینز نیویورک، غذای حلال داده می شد، نمازخانه ای برای نمازگزاران در نظرگرفته شده و در ورزشگاه اذان گفته شد.

این رویداد توسط شبکه ورزش های آسیای جنوبی ترتیب داده شده بود و هدف آن ایجاد حس امنیت و آرامش در میان جوانان مسلمان آمریکایی با هویت های قومیتی مختلف اعلام شد.

عماد شیخ بنیانگذار شبکه ورزش های آسیای جنوبی ضمن بیان اینکه دانش آموزان مسلمان سه مرتبه بیشتر از دیگر دانش آموزان در مدارس در معرض زورگویی و آزار قرار دارند، ابراز امیدواری کرد این گردهمایی ها منجر به تقویت انسجام و همبستگی مردمی در جامعه شوند.

وی افزود: اجتماعات موفقی مانند نخستین شب مسابقه بیسبال متز نیویورک با حضور مسلمانان آمریکایی، ما را یک قدم به داشتن جامعه ای امن نزدیک می سازد. امنیتی که نه تنها برای نسل جوان مسلمان بلکه برای تمامی جوانان پابرجا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha