پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ فعالیت های تبلیغی طلاب خراسان شمالی در ایام اربعین

حوزه/ مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در سال های اخیر، شرایط و تسهیلاتی را فراهم آورده تا طلاب، فضلا و روحانیون با دغدغه کمتری در پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، پیاده روی زائران اباعبد الله الحسین(ع) به مناسبت اربعین حسینی یکی از اعمالی پرثواب و خیری است که از دیرباز در مکتب شیعه رسم بوده و در این مسیر توصیه ها و تاکیدات علما و بزرگان به حدی بوده که در گذشته، شیعیان از کشورهای مختلف از جمله ایران هر سختی و مشقتی را در راه  سفر عشق به جان می خریدند و گام در این مسیر می نهادند.

اما چند سالی است که شیعیان ایران با شوق و ذوق بیشتری در این مسیر قدم گذاشته و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز  سعی در تسهیل امور مربوطه جهت حضور هرچه باشکوه تر مردم در پیاده روی اربعین حسینی کرده است.

مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان هم سعی کرده است از قافله عقب نماند و در سال های اخیر، شرایط و تسهیلاتی را فراهم آورده تا طلاب، فضلا و روحانیون با دغدغه کمتری در پیاده روی و اجتماع عظیم اربعین شرکت کنند.

در این گزارش به برخی از این اقدامات اشاره می شود.

*تعطیلی یک هفته ای کلاس های درس

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان در جمع مدیران مدارس علمیه  اظهار کرد:  به احترام طلاب زائر امام حسین(ع)، کلاس های درس حوزه اصفهان تعطیل باشد و حتی اگر یک سوم از تعداد طلاب در هر کلاس متقاضی حضور در حماسه عظیم پیاده روی اربعین بودند، کلاس ها باید تعطیل شود.

همچنین معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان نیز به صورت عمومی برای همه طلاب اعلام کرد: براساس تصمیم گیری مسئولین حوزه اصفهان هچون سال های گذشته، به مناسبت همایش عظیم پیاده روی اربعین و ضرورت حضور مبلغین و طلاب در این همایش عظیم، کلاس ها در سراسر استان از جمعه 4 آبان به مدت یک هفته تا جمعه 11 آبان تعطیلی می باشد.

*آغاز پیش ثبت نام اتوبوس ویژه زیارت اربعین حسینی برای طلاب

 حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان نیز بیان کرد: تلاش شده که برای رفاه طلاب و روحانیون، اعزام اتوبوس هایی با امکانات مناسب، از اصفهان به مقصد مرزهای ایران همچون مرز چذابه در دستور کار قرار دارد.

وی توضیح داد: پیش ثبت نام اتوبوس ویژه زیارت اربعین حسینی برای طلاب حوزه علمیه اصفهان همراه با تخفیفات قابل ملاحظه ای از روز دوشنبه 16مهرماه در سایت البیان به آدرس اینترنتی http://albayan.ir آغاز شده است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: این ثبت نام فقط جهت تهیه آمار و برنامه ریزی لازم بوده و به هیچ وجه به منزله ثبت نام قطعی نمی باشد، همچنین تاریخ های پیشنهادی حرکت چهارشنبه شب ۲ آبان و پنجشنبه شب ۳ آبان می باشد.

وی افزود: ثبت نام فقط ویژه طلاب برادر  و حداکثر۱ نفر از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، همسر، فرزند) است و هزینه ثبت نام برای هرنفر مبلغ ۲۰۰ هزار ریال و برای یک نفر همراه درجه ی نیز مبلغ ۲۰۰ هزار ریال می باشد، باتوجه به محدودیت ظرفیت، امکان ثبت نام خویشاوندان محترم طلاب وافراد متفرقه وجود ندارد.

تامین غذای بین راه تا مرز

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: غذای بین راهی  افراد ثبت نام شده برعهده معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان است که خدمتی اندک به زوار ابا عبد الله الحسین(ع) است، البته به دلیل ازدحام، برنامه ریزی تابع شرایط می باشد و احتمال هرگونه تغییر در مسیر و یا مرز و یا محل پیاده شدن وجود دارد.

*ارائه خدمات صدور ویزا

وی همچنین اضافه کرد: برای راحتی طلاب و خانواده ها از ۱۴ تا پایان مهرماه روزهای زوج ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ با حضور نماینده آژانس مسافرتی، خدمات ویزا در مرکز آموزش های کاربردی حوزه  اصفهان (خیابان فلسطین) باقیمت مصوب سازمان حج و زیارت، بصورت نقدی انجام می گیرد.

گفتنی است، اخبار تکمیلی و یا تغییرات احتمالی در ارائه خدمات و زمان بندی متعاقبا در خبرگزاری حوزه و کانال سرش حوزه اصفهان به نشانی https://sapp.ir/isfhozeh.ir اعلام و مشتاقان زیارت سید الشهدا(ع) می توانند از این طریق پیگیری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha