جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وجاهت اجتماعی روحانیت سرمایه مهمی است، گفت: مردم به ما اعتماد کرده و ما را محرم می‌دانند، به همین دلیل باید از این سرمایه‌ها درست استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تأکید بر استفاده بهینه و حداکثری از سرمایه‌های طلبگی، اظهار کرد: در نظام مقدس اسلامی طلاب و روحانیان افزون بر اینکه خود سرمایه‌های مهمی هستند، سرمایه‌های ذی‌قیمتی نیز در اختیار دارند که باید از آن نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: امروز سرمایه‌های طلبگی زیادی در اختیار داریم که باید از این سرمایه‌ها درست استفاده کنیم در غیر این صورت رسالت طلبگی خود را به‌درستی ایفا نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: یکی از این سرمایه‌های مهم این است که امروز حرف ما برای مردم حجت است زیرا ما را حجت‌الاسلام دانسته و حرف‌های ما را حرف و نشانه اسلام قلمداد می‌کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید در روز قیامت برای تک‌تک سخنان و اعمال خود جواب بدهیم چراکه رسالت طلبگی ما حق‌الناس است.

وی با تأکید بر اینکه در بالای منبر باید مراقب سخنان خود باشیم، افزود: حتی اجرتی که می‌گیریم در مقابل کاری است که انجام می‌دهیم، ازاین‌رو باید مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی را به‌درستی تبلیغ و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امروز روحانیت وجاهت دارد و اگرچه برخی به این ساحت جسارت می‌کنند اما این‌ها چندان مهم نیست، زیرا گرایش و اقبال قاطبه مردم به روحانیت فراوان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: وجاهت اجتماعی روحانیت سرمایه مهمی است، مردم به ما اعتماد کرده و ما را محرم می‌دانند، به همین دلیل باید از این سرمایه‌ها درست استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha