پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه آینده‌نگری را لازمه موفقیت یک سازمان دانست و گفت: کارهای روزمره نباید ما را از نگاه به آینده غافل کند؛ باید بررسی کنیم که در پنج‌ساله آینده چه شرایطی خواهیم داشت و نیازهای ما چه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در مراسم اختتامیه سی و سومین همایش مدیران مرکز خدمات با اشاره به موفقیت‌های مرکز خدمات گفت: به لطف خدا و کمک و یاری همه همکاران مرکز خدمات، قدم‌های بهتر و گام‌های بلندتری در این مرکز برداشته شده است.

وی به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد و افزود: از زحمات تمامی همکارانی که مشمول این قانون می‌شوند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در فرصت‌های دیگری از تجربیات این عزیزان بهره‌مند شویم.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: همایش سی و سوم مدیران مرکز خدمات نسبت به همایش‌های قبلی از لحاظ برنامه، اجرا و حضور گرم همکاران بهتر برگزار شد.

وی بررسی مسائل مرکز خدمات را یکی از محورهای همایش مدیران دانست و ابراز امیدواری کرد با این جمع ها و برگزاری کمیسیون‌ها، مسائلی که مرکز با آنها مواجه است رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: این همایش‌ها تنها نقطه آغاز است و تمامی طرح‌هایی که ارائه می‌شود باید به خوبی پیگیری شود.

وی ابراز داشت: برای انجام محورهای مختلف شعار سال مرکز خدمات «مرکز خدمات؛ منسجم، جهادی، اثربخش در خدمت و پیشرو در توانمندی خانواده‌ها» باید همت مضاعفی شود و نیاز به ابتکار و خلاقیت شما دارد تا در محورهای مختلف آن موفق شویم.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: انسجام بین مجموعه ها بسیار مهم است و ضروری است تا پایان سال مشخص شود که در هر بخش و مرکز استانی چه اقداماتی برای روان‌تر شدن و منسجم‌تر شدن امور انجام شده است.

وی به محور توانمندی معیشتی خانواده طلاب اشاره کرد و افزود: در شعار سال به توانمندسازی معیشتی خانواده‌های طلاب به‌عنوان رکنی مؤثر در انجام رسالت طلاب، تأکید شده است تا روحانیان بتوانند به مأموریت خود عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مرکز خدمات باید در بحث توانمندسازی خانواده ها پیشرو باشد تا الگویی برای ارگان‌های دیگر در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه محور اثربخشی شعار سال باید به جدیت پیگیری شود گفت: باید بررسی کنیم خدمتی که ما ارائه می‌کنیم چقدر توانسته است دغدغه طلاب را کم کند تا آنها با آرامش بیشتری به درس و بحث خود بپردازند.

رئیس مرکز خدمات حوزه آینده‌نگری را لازمه موفقیت یک سازمان دانست و افزود: کارهای روزمره نباید ما را از نگاه به آینده غافل کند؛ باید بررسی کنیم که در پنج‌ساله آینده چه شرایطی خواهیم داشت و نیازهای ما چه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در مرکز خدمات باید خود را برای برنامه‌های پنج‌ساله و 10 ساله آماده کرده و خودمان را با این برنامه‌ها وفق دهیم تا بتوانیم آینده را مدیریت کنیم و آن را بسازیم نه اینکه منفعل بوده و اجازه دهیم جریانات و حوادث بر ما تأثیر بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی مطالعه را لازمه آینده‌نگری دانست و گفت: باید بحث مطالعه را در مرکز خدمات جدی بگیریم و نیاز است برنامه‌هایی داشته باشیم تا کارکنان مرکز خدمات به‌ویژه در کار تخصصی خود اهل مطالعه باشند.

وی بیان کرد: بدون مطالعه و علم و آگاهی نمی‌شود پیشرفت کرد، چراکه پایه و مبنای قدرت، علم است و کسانی که علمشان بیشتر است قدرتمندتر هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه تعامل بین همکاران ستاد و صف و جامعه باید روز به روز بهتر شود گفت: ما در کنار مسئولیت سازمانی، مسئولیت اجتماعی هم داریم و در ارتباط با جامعه، خانواده و محیط پیرامونی خود مسئولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه مسئله خدمت‌رسانی به مردم جزو مسئولیت‌های اجتماعی روحانیان است گفت: ما می‌توانیم با اخلاق و رفتار خوب، بخشی از تبلیغات وسیعی که علیه روحانیت می‌شود را کم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، روشنگری در جامعه و بیان حقایق را مسئولیت دیگر روحانیان دانست و افزود: در هیچ دوره تاریخی مثل امروز تشیع مورد هجوم نبوده است؛ این هجوم عظیم و بنیان‌کن است و به لطف خدا، خون شهدا و دعای خیر و خلوص مردم، تاکنون دشمنان نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه  با بیان اینکه باید با جبهه‌گیری و موضع‌گیری مناسب نقشمان متناسب با شرایط باشد، گفت: دشمنان با تمام امکاناتشان علیه ما برنامه‌ریزی می‌کنند و ما نباید سرگرم کارهای روزمره باشیم و باید مسئولیت اجتماعی را به جد دنبال کنیم.

وی بیان کرد: ما مسئولیت اجتماعی خود را نباید فراموش کنیم و باید در حوزه علمیه و در میان طلاب تأثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: سازمان ما ‌به روح محبت، تعامل و انس نیاز دارد وگرنه مورد غضب امام رضا(ع) قرار می‌گیریم و ولایتمان از آن حضرت قطع می‌شود.

 

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha