پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری

حوزه/ استاد و خطیب مطرح حوزوی تصریح کرد: ظلم ستیزی و شهادت طلبی، از جمله پیام های بارز مانور عظیم پیاده روی اربعین حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تاکید فراوان اهل بیت(ع) مبنی بر اهمیت و ثواب بالای زیارت اربعین اظهار داشت: هر چند که زیارت عاشورا بیشتر ناظر به مساله تبری و تولی است چرا که در آن بارها بر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش سلام می فرستیم و از آن سو ،دشمنان حضرت را لعن می کنیم اما زیارت اربعین در مقام تبیین حقیقت و فلسفه قیام سالار شهیدان است و این که حضرت قیام کردند تا مردم را از جهالت و ضلالت نجات داده و آنان را به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

وی با اشاره به این که حضور بیش از 20 میلیون زایر اربعین نشان دهنده عشق فوق تصور شیعیان و محبان به سید و سالار شهیدان است، افزود: خیل عظیم مردم با این عشق و اعتقاد به این زیارت می روند و همه سختی ها و ناامنی های احتمالی را تحمل می کنند تا در اربعین خود را به کربلای معلی برسانند تا تجدید پیمانی کنند با امام حسین(ع) و بگویند که اگر آن روز می بودند، نمی گذاشتند این گونه سیدالشهدا(ع) مظلومانه و در غربت به شهادت برسند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری خاطرنشان کرد: این حضور باعظمت و پرمعنا از یک سو نیز گواهی است بر اعتقاد راسخ مردم به مذهب تشیع و مکتب اهل بیت(ع) و عشق وارادت بی مثال آنان نسبت به وجود مقدس امام حسین(ع) ضمن آن که همچنین حاکی از شدت و عمقِ روحیه شهادت طلبی در برابر دشمنان اهل بیت(ع) و شیعه است.

این خطیب حوزوی همچنین گفت: ظلم ستیزی و شهادت طلبی جزو مهم ترین پیام های مانور عظیم پیاده روی اربعین است که به خصوص نوع مواجهه شیعه انقلابی و مجاهد را در برابر طواغیت و استکبار زمانه نشان می دهد.

وی تاکید کرد: در واقع شیعه و محب اهل بیت (ع) در این رویداد مهم با حضور با بصیرت و پرشور خود به دنیا نشان می دهد که طرفدار جدی حق و حقیقت و مخالف سرسخت ظلم و ستم است و با پیروی از حضرت اباعبدالله (ع) در برابر یزیدیان زمانه با سردادن شعار هیهات مناالذله به هیچ وجه کوتاه نیامده و سر خم نمی کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha