جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/ دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب، گفت: خداوند می‌خواهد شما را با زمین و زمان امتحان می‌کند و در این زمینه یکی از مهم‌ترین امتحان‌ها عبور از مسیر شهوات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سالاری مکی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیةالله الاعظم (عج)، با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «اَصْعَبُ الْاَعْمالِ اَرْبَعَةٌ، اَلْعَفْوُ عِنْدَالْغَضَبِ، وَالْجُودُ مِنَ الْیسِیرِ، وَالْعِفَّةُ فِی الْخَلْوَةِ، وَ قَوْلُ الْحَقِّ عِنْدَ مَنْ تَخافَهُ وَ تَرْجُوهُ».

وی افزود: بنا به فرموده مولای متقیان مشکل‌ترین کارها چهار چیز است؛ عفو و گذشت کردن در هنگام خشم و غضب، بذل و بخشش از مال کم و اندک، عفت ورزیدن در مکان خلوت و راست‌گویی در نزد کسی که از او می‌ترسی و به او امید داری.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید بکوشند در این زمینه‌ها ورزیده شوند، ادامه داد: وقتی انسان ناراحت می‌شود هنر این است که در اوج ناراحتی و عصبانیت عقل از او زایل نشود.

وی افزود: انسان در هنگام شادی بخشش می‌کند و این کار چندان دشواری نیست، اما هنر این است که در اوج ناراحتی عفو و بخشش داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت رعایت عفت به‌ویژه در خلوت، خطاب به طلاب، اضافه کرد: همواره زی طلبگی را رعایت کرده و برای مردم الگو باشید.

وی تصریح کرد: در دوره و زمانه‌ای که انسان با لمس گوشی می‌تواند به فضاهایی برود که او را از معنویت و فضای طلبگی جدا و دور می‌کند رعایت عفت در خلوت بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: خداوند می‌خواهد شما را با زمین و زمان امتحان می‌کند و یکی از مهم‌ترین امتحان‌ها در جامعه امروزی از مسیر شهوات می‌گذرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز سخت‌ترین آزمایش برای طلبه مواجه با سیستم موجود است، به این معنا که در چنین فضایی چگونه تقوا را رعایت کنیم و آیا در این میدان مسابقه زمین‌خورده شیطان هستیم یا خیر.

وی خطاب به طلاب و روحانیان، ادامه داد: اگر زمانی میرداماد برای اینکه شیطان را از خود دور کند، انگشت‌های خود را سوزاند باید ببینیم ما امروز چه اندازه اراده و توانایی داریم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز انسان می‌تواند با لمس گوشی یک کانال را باز کند و یا صحنه نامناسبی را ببیند، اما باید به‌اندازه‌ای اراده خود را قوی کند که از این کار حتی در خلوت خود خودداری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha