جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با استاندار

حوزه/ استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امسال حضور پررنگ مردم در این همایش با توجه به مسائل منطقه ای و تهدیدات استبکار جهانی بسیار مهم است و باید با برگزاری باشکوه این مراسم نشان داد تهدیدات استکبار جهانی بی تاثیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین،، عبدالمحمد زاهدی، پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای ستاد اربعین استان که در استانداری  برگزار شد، گفت: همواره حرکت بزرگ دینی و مذهبی اربعین حسینی به شیوه سنتی، خودجوش و مردمی برگزار شده است و باید تلاش کرد این شیوه برگزاری با مداخله دستگاه های دولتی تغییر نکند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امسال حضور پررنگ مردم در این همایش با توجه به مسائل منطقه ای و تهدیدات استبکار جهانی بسیار مهم است و باید با برگزاری باشکوه این مراسم نشان داد تهدیدات استکبار جهانی بی تاثیر بوده است.

وی با بیان اینکه باید بر خدمات بهداشتی و درمانی این مراسم نیز تمرکز کرد افزود: طی این مراسم موکب های بسیاری به امر تغذیه و اسکان زایران توجه می کنند و باید از ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و مدیریتی طی این مراسم نیز غافل نشد.

زاهدی با بیان اینکه باید میزبانی زوار اربعین حسینی به عراقی ها واگذار شود، ادامه داد: باید مراقب بود در ارائه خدمات به زایران این مراسم میان موکب های ایرانی و عراقی دوگانگی به وجود نیاید و زمینه سوء استفاده دشمنان فراهم نشود.

زاهدی ادامه داد: برای حل مشکلات اربعین حسینی از جمله تامین اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی همکاری لازم صورت خواهد گرفت و مکاتبات لازم با مراجع بالادستی برای رفع کمبود دستگاه های اتوبوس پیگیری خواهد شد.

اعزام ۳۰۰ طلبه و زوحانی

حجت الاسلام عباس افشار، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین هم حضور طلاب وروحانیون حوزه علمیه قزوین به مراسم اربعین حسینی گفت :امسال با برنامه ریزی و حمایت های حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تعداد 300 نفر از طلاب مدارس علمیه قزوین به این مانور عظیم بین المللی و سیاسی اعزام می شوند.

وی، ساخت مسنتد از فعالیت های روحانیون در موکب ها، جمع آوری دلنوشته های طلاب و روحانیون و دیگر زائران و ارائه بسته های فرهنگی را از برنامه های حوزه استان اعلام کرد.

در ادامه این جلسه سایر اعضای کمیته ستاد مردمی اربعین، اقدامات کمیته های متبوع زیر نظر خود را گزارش دادند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha