جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گذرنامه

حوزه/تاکنون برای بالای ۴ هزار طلبه خروج از کشور ثبت شده است.صدور ویزای طلاب بعد از ثبت نام درسایت سازمان و حج، در طی ۴ روز در مدرسه عالی دارالشفاء انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های ستاد اربعین حوزه های علمیه گفت: امسال ستاد اربعین حوزه های علمیه برای حضور حداکثری و با شکوه تر طلاب، مبلغین و روحانیون به اربعین، اقدام به تشکیل جلساتی چند گانه در موضوعات مختلف کرد.

 

محیای مکان مبلغین در موکب ها

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از این برنامه ها در بخش اعزام مبلغین بود، این بخش به معاونت تبلیغ حوزه های علمیه واگذار شده و این معاونت، مکان تبلیغی مبلغان را در موکب های مختلف مشخص کرده است.

 

معرفی کارشناسان به رسانه

وی افزود: یکی دیگر از برنامه ها، معرفی کارشناسان به رسانه از طریق مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه است. این مرکز وظیفه دارد کارشناسان را برای انجام برنامه های اربعین به رسانه معرفی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار ادامه داد: از دیگر برنامه چاپ ویژه نامه اربعین و برشور از طریق هفته نامه افق حوزه،  و برگزاری همایش ها در کمیته فرهنگی است که در ایران و عراق تشکیل می شود، در این جلسه مقرر شد حوزه علمیه  در تعیین کارشناسانی در مسائل مختلف با این کمیته همکاری کند.

 

مسابقه عکس و شعر  اربعین

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بابیان اینکه برنامه فراخوان شعر، عکس و داستان تحت عنوان «سوگنامه عبرات»، ویژه طلاب و روحانیون حوزه های علمیه درایام اربعین از دیگر برنامه خواهد بود، افزود: طلاب و روحانیون می توانند در این فراخوان شرکت کنند و عکس، داستان و شعر خود را به دبیرخانه ستاد اربعین حوزه های علمیه ارسال کنند. بعد ارسال از طریق داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در برنامه ای از برگزیدگان برتر تجلیل خواهد شد.

 

مسابقه کتابخوانی زیارت و حفظ اربعین

وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی زیارت و حفظ اربعین از جمله این برنامه ها و مسئولیت آن به عهده معاونت تهذیب حوزه های علمیه است، اظهارداشت: مسئله دیگر که در جلسه مطرح شده است، موضوع مهم پشتیبانی طلاب حوزه های علمیه برای خروج از کشور برای راهپیمایی در اربعین است.

 

پشتیبانی طلاب از طریق سایت نجما

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار تأکید کرد: درحال حاضر بحث پشتیبانی از طریق سایت نجما http://mortn.ismc.ir/ برای طلاب حوزه علمیه استان قم یعنی طلاب سطوح عالی( پایه 6 به بالاتر) فراهم شده و طلبه ها می توانند با حضور در سایت برای خروج از کشور درخواست و ثبت نام کنند و در ظرف 48 ساعت، خروج کشور آنها انجام خواهد شد.

 

طلاب پایه اول تا ششم از طریق مدرسه

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه اضافه کرد: طلاب پایه اول تا ششم برای خروج از کشور از طریق مدیران مدرسه اقدام نمایند. به محض اینکه مدیران مدارس اسامی طلاب مدرسه را به مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه ارسال نمایند، برای آنها مجوز خروج صادر خواهد شد.

وی افزود: اگر کسی از طلاب و روحانیون وارد سایت نجما برای خروج از کشور شده و برای او آیکون خروج از کشور فعال نیست، این طلبه لازم است برای بررسی پرونده تحصیلی به بخش اداری مدرسه عالی دارالشفاء مراجعه کند تا در جریان مشکل و یا ناقصی پرونده قرارگیرد. قطعا با رفع نقص پرونده، آیکون فعال خواهد شد.

طلبه های شهرستانی

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار بابیان اینکه تاکنون برای بالای 4 هزار طلبه خروج از کشور ثبت شده است، اضافه کرد: طلبه های شهرستانی برای خروج از کشور می توانند به معاونت مرکز امور طلاب و دانش آموختگان استان و شهر خود مراجعه کنند.

 

صدور گذرنامه در دارالشفاء

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه، موضوع گرفتن گذرنامه است. از امروز در مدرسه عالی دارالشفاء بخشی به عنوان صدور گذرنامه فعال شده است و طلاب با داشتن مدارک مورد نیاز، می توانند به این مدرسه مراجعه کنند. در مدت کوتاهی هم برای آنها گذرنامه صادر خواهد شد.

 

نوبت برای گذرنامه در سایت نجما

وی افزود: البته طلاب قبل از مراجعه به مدرسه دارالشفاء برای گرفتن گذرنامه، در سایت نجما برای گرفتن نوبت، ثبت نام کنند. از طریق این سایت هر روز به 50 نفر نوبت داده خواهد شد.

 

ویزا در سایت سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار  به صدور  ویزا  اشاره کرد و گفت:  امسال با توجه به تأکیدات سازمان حج و زیارت، مقرر شد، ثبت نام برای ویزا از طریق این سایت انجام شود، ولی طلاب برای صدور ویزا نیز می توانند با ارائه مبالغ تعیین شده  به مدرسه عالی دارالشفاء مراجعه نمایند. این صدور نیز در طی 4 روز انجام خواهد شد.

 

 اسکان طلاب زائر در مرز مهران و خوزستان

وی افزود:  اسکان   طلاب زائر در مرز مهران و خوزستان و در حوزه های علمیه این دو شهر هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

 اسکان طلاب زائر در حوزه های علمیه عراق

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بابیان اینکه در این جلسه حتی برای اسکان طلاب در داخل عراق شهر نجف و کربلا و در حوزهای علمیه این دو شهر نیز رایزنی هایی با بیوت مراجع، علما و خیلی از مدارس علمیه  شده افزود: اگر به هر دلیل مکانی برای استراحت آنها پیدا نشد، طلاب می توانند در مراکز عمومی که برای استراحت همه زائرین درنظر گرفته شده، حضور یابند.

خاطرنشان می شود: طلاب قبل از مراجعه حضوری به مدرسه عالی  دارالشفاء باید در سایت نجما و در پروفایل خود اقدام به اخذ نوبت نمایید.

 

قوانین:

* صدور گذرنامه ویژه شخص طلبه می­باشد. (برای خانواده ها صادر نمی شود)

* طلابی که معافیت تحصیلی دارند 48 ساعت قبل از مراجعه جهت صدور گذرنامه حتماً نسبت به خروج از کشور خود اقدام نمایند.

* طلابی که معافیت دائم یا کارت پایان خدمت دارند جهت صدور گذرنامه نیازی به ثبت خروج از کشور ندارند.

* ساعت مراجعه از ساعت 9 صبح الی 12 در دارالشفاء اداره مشمولین اتاق 14 می­باشد.

* تاریخ مراجعه بر اساس نوبت دهی سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه­ های علمیه از تاریخ 1397/07/21 لغایت 1397/08/01می باشد.

* صدور گذرنامه در زمان تقریبی 72 ساعت صورت میگیرد.

 

مدارک لازم (در هنگام مراجعه حضوری):

* ارائه اصل شناسنامه متقاضی

* ارائه کد ملی متقاضی (کارت ملی عکس دار یا موقت و یا تاییدیه از ثبت احوال)

* ارائه یک قطعه عکس جدید 4*6 رنگی، برقی، تمام رخ، بدون عینک، کلاه

* ارائه اصل و فتوکپی کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

  * هزینه صدور گذرنامه 1/050/000 ریال می­باشد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha