پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، گفت: اجرای اکشن پلن FATF مشکل جدی و مستقیمی برای گروه های مقاومت که «همواره در تأمین امنیت ایران، مؤثر بوده اند» ایجاد نمی کند، بلکه در اولین قدم، نهادهای داخلی ما همچون سازمان صنایع دفاع و قدرت موشکی ما مورد هدف قرار می گیرند!

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به FATF و تصویب(CFT)، یکی از لوایح چهارگانه آن در مجلس، اظهار داشت: FATF یک نهاد مشورتی است که بر خلاف تصور اشتباه بسیاری، دارای استاندارد و مقررات واحد نمی باشد، بلکه اکشن پلن یا همان برنامه عملیاتی FATF مخصوص ایران و بسیار سخت نوشته شده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد، پولشویی و... ربطی به FATF ندارد، بلکه این مهم بر عهده FIU (واحد اطلاعات مالی) است، تصریح کرد: ما این واحد (FIU) را ذیل وزارت اقتصاد خودمان داریم و اساسا برای اجرای FIU نیازی به اکشن پلن نیست!.

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه اکشن پلن (FATF) در بر گیرنده ۴۲ مورد است که بحثی پیرامون ۳۸ مورد آن نیست! گفت: تمام نگرانی ها حول 4 محور از اکشن پلن شکل گرفته است، یکی از این چهار مورد، گزارش دهی مستقیم FIU به خارج ذیل فصل تعامل بین المللی «اف‌ای‌یو»ها یا یکدیگر است! (International Coroporation)

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، ادامه داد و افزود: در این جا FATF زیرساخت انتقال داده بین FIU ما و دیگران را ایجاد می کند، ما و مثلا آمریکا، اسرائیل یا عربستان را...! که هر کدام از اعضاء این نهاد مشورتی (FATF) حق سؤال به شکل جزئی از ما را دارند و این همان قطعه از پازلی است که برای تکمیل تحریم ها به آن نیازمندند!.

وی اضافه کرد: مهمتر اینکه در این مرحله، رأی گیری به اجماع است! یعنی در صورت اعتراض هرکدام از آمریکا، رژیم صهیونیستی یا عربستان سعودی، در لیست سیا باقی خواهیم ماند! به همین راحتی و این یعنی همان «تقریبا هیچ».... و دوباره خواهید شنید که امضای کری تضمین است!.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان اظهار داشت: اجرای اکشن پلن FATF مشکل جدی و مستقیمی برای گروه های مقاومت که «همواره در تأمین امنیت ایران، مؤثر بوده اند» ایجاد نمی کند، بلکه در اولین قدم، این نهادهای داخلی ما همچون سازمان صنایع دفاع و قدرت موشکی ما است که مورد هدف قرار میگیرد! به همین دلیل باید مراقب بود تا این لایحه در قانون جمهوری اسلامی توسط نمایندگان ملت به تصویب نرسد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha