جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی در دیدار دکتر کولیوندگفتند: پزشکان رسالت سنگینی برای کاهش تصادفات دارند دراین عرصه لازم است با اداره راهنمایی رانندگی جلساتی برای کاهش تصادفات انجام شود.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی عصرامروز در دیدار دکتر کولیوند، رئیس اورژانس کشور گفتند: خدای متعال می فرمایند« اگر موفق شویم انسانی را زنده کنیم، گویا همه انسان را نجات دادیم»؛ این عظمتی که خدا برای انسان قائل است در هیچ کتابی دیگر نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شغل طبابت عبادت است، چون در طریق احیاء نفس است،  خصوصا در این تصادفاتی که الان روبه افزایش است، افزودند: وقتی در تصادفات بالای سر مصدوم می رسید او را از مرگ نجات می دهید بر پیشانی این افراد نوشته می شود« ... وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ».

بین فقیه و پزشک رابطه  عمیقی وجود دارد

معظم له با بیان اینکه فقه با طباطبات رابطه پیوسته و عمیقی دارد، اظهارداشتند: علما، فقه و پزشکان، طبابت می خوانند. از اول کتاب طهارت تا آخر دیات، فقیه در تشیخص موضوعات محتاج طبیب است.

ایشان گفتند: فقیه از طبیب موضوع را می پرسد و حکم را می دهد؛ چون طبیب موضوع شناس است مانند تصادفات، انواع زخمها و دیسک کمر، فقیه به پزشک درتشخیص موضوع رجوع می کند.

اداره راهنمایی رانندگی به رسالت خود در کاهش تصادفات عمل کند

 ایشان بابیان اینکه رسالت پزشک بعد و رسالت راهنمایی رانندگی قبل از تصادف است، اظهار داشتند: در آمار می خوانیم 45 نفر هر روز در تصادفات کشته می شوند. مجموع کشتها تقسیم بر ایام و این آمار بدست می آید.

 این مرجع تقلید تأکید کردند: دلیل این همه تلفات انسانی برای چه چیزی است؟ آیا مشکل جاده است یا ماشین؟ظاهرا هر دو خوب است، ولی مشکل راننده ها هستند که به دلیل عجله یا عدم تسلط در رانندگی تلفات جاده را زیاد کردند این به عهده راهنمایی و رانندگی است که باید رسیدگی کند تا تلفات را کم کند و الا هر کسی چهار جلسه پشت رُل می نشیند،اجازه رانندگی می دهند، می راند و این همه فاجعه ایجاد می کند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند:  منشأ تصادف از سوی راهنمایی رانندگی بررسی شود. برای چه این همه تصادفات در کشور بر خلاف سایر کشورها است، خواب یا مسائل دیگر دخیل است.

معظم له با بیان اینکه پزشکان رسالت سنگینی برای کاهش تصادفات دارند و به یک معنایی فرشته و ملائک به دلیل نوع پوشیدن هستید، گفتند: دراین عرصه لازم است با اداره راهنمایی رانندگی جلساتی برای کاهش تصادفات انجام شود. اگر این کار برای خدا انجام دهید، ثواب آن زیاد است.

ایشان با بیان اینکه پزشکان سرمایه بزرگ و یار صدیقی برای مریضان هستند و دراین کشور پزشکانی هستند که عاشق کار خود هستند و باصداقت به مردم خدمت رسانی می کنند افزودند: درگذشته در ایران پزشک نبود، خارجی ها وارد کشورشدند، اما بعد انقلاب، درعرصه طبابت نیازی به خارج نیست و این نشان می دهد کشور دراین عرصه پیشرفت خوبی کرده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha