سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ - امام جمعه نوشهر

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد، گفت: امروز ارادت به سید و سالار شهیدان از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در سراسر جهان گسترش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر روز گذشته در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: اربعین فرصت مناسبی برای جهانی سازی فرهنگ ناب حسینی است.

وی با بیان این که عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد، افزود: امروز ارادت به سید و سالار شهیدان از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در سراسر جهان گسترش یافته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجتماع عظیم اربعین حسینی امروز به نماد عزت و عظمت امت اسلامی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دشمن در برابر این اقتدار و عظمت حسینی مات و مبهوت مانده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: توطئه چندین ساله دشمنان برای انحراف در این اجتماع عظیم با هوشیاری و بصیرت امت اسلامی به شکست انجامیده است.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که نورانیت اهل بیت(ع) هیچ گاه خاموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: نظام سلطه سال ها است تلاش کرده تا مانع از گسترش اسلام ناب در جهان شود، اما به برکت اهل بیت(ع) شاهد رشد معنویت در سراسر جهان هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز راه نجات جامعه اسلامی از مشکلات و بحران های به وجود آمده تکیه بر قرآن و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) مسیر صحیح عزت و سربلندی را به امت خود نشان داده اند اما متأسفانه مسلمانان آن طور که شایسته بوده مسیر اهل بیت(ع) را ادامه نداده اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انحراف از راه اهل بیت(ع) موجب سلطه و نفوذ دشمنان بر امت اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: امروز به خوبی می بینیم که جامعه اسلامی به دلیل عدم توجه به معارف اهل بیت(ع) چگونه گرفتار مشکلات عدیده شده است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که امروز تقویت و گسترش اجتماع عظیم اربعین حسینی امری ضروری و حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر چه این مراسم با عظمت و شکوه بیشتری برگزار شود، جایگاه اسلام ناب در جهان بیشتر تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که محرم و صفر ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: امروز بهره گیری از راه و منش حسینی حرکت در مسیر عزت مندی و سربلندی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شکوه و عظمت حسینی در راهپیمایی اربعین بار دیگر خودنمایی می کند، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام ناب امسال نیز در حالی نظاره گر این عظمت اسلامی خواهند بود که در سال های اخیر از هیچ کوششی برای کمرنگ کردن این مراسم جهانی کوتاهی نکرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha