جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که برجام نمونه مشخصی از بد عهدی غربی ها نسبت به معاهدات بین المللی بود، تصریح کرد: در حالی که سال ها برای رسیدن به یک توافق بین المللی نظیر برجام گفت و گو و مذاکره صورت گرفت، اما آمریکایی ها به راحتی این توافق بین المللی را نقض کردند.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با اشاره به تصویب لوایح FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید قبل از تصویب چنین معاهده های بین المللی کار مطالعاتی بیشتری بر روی آن صورت گیرد.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به پیوستن به معاهده های بین المللی هشدار داده بودند، افزود: پس از هشداری های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کنوانسیون ها انتظار از نمایندگان مجلس این بود که با دقت بیشتری نسبت به این طرح ورود پیدا می کردند.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که نمی توان به این گونه لوایح خارجی اعتماد و اطمینان کرد، خاطرنشان کرد: غربی ها نشان دادند که نمی شود در چنین طرح و برنامه هایی به آنها اعتماد کرد.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که برجام سند روشنی از بد عهدی غربی ها نسبت به معاهدات بین المللی بود، تصریح کرد: در حالی که سال ها برای رسیدن به یک توافق بین المللی نظیر برجام گفت و گو و مذاکره صورت گرفت، اما آمریکایی ها به راحتی این توافق بین المللی را نقض کردند.

وی با اشاره به این که تجربه ثابت کرده غربی ها در چنین معاهداتی تنها به فکر منافع خود در برابر سایر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان کشورمان باید نسبت به این گونه طرح و لوایحی منافع ملی را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که غربی ها همواره به دنبال نفوذ و سلطه بر کشورها به ویژه کشورمان بوده اند، تصریح کرد: در چهار دهه اخیر همه توان غربی ها به ویژه آمریکایی ها در جهت نفوذ بر ایران اسلامی به کار گرفته شد، اما همواره شکست خورده اند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که مسئولان کشورمان مراقب باشند که این لایحه موجب نفوذ دشمن در کشورمان نشود، بیان داشت: نباید بگذاریم یک کنوانسیون موجب نفوذ دشمن در کشور شود.

وی با بیان این که پیوستن به این کنوانسیون ها ممکن است امنیت اقتصادى فعالان اقتصادى را در داخل ایران دچار اختلال جدى کند، گفت: خطر محدودیت براى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى؛ یك نمونه مشخص از خطر محتمل در پیوستن به كنوانسیون ایجاد محدودیت براى سپاه است. 

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در پیوستن به این کنوانسیون باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: هر طرحی که موجب زیر سؤال رفتن عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی شود، مردود است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha