پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 465364
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
محمدو عاشر مبلغ کشور نیجر

حوزه/ محمدو عاشر طلبه آفریقایی با تابعیت کشور نیجر است که بلافاصله بعد از اتمام دروس حوزوی در مسجد گمرک این کشور مشغول به اقامه نماز و ترویج عقائد اهل بیت (ع) شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آقای محمدو عاشر طلبه اهل کشور نیجر بعد از سپری کردن دروس حوزوی، بر خلاف بسیاری از دوستانش که برای ادامه تحصیل راهی ایران و لبنان شدند، تصمیم گرفت در شهر خود بماند و به ترویج و نشر سیره و عقائد اهل بیت(ع) بپردازد.

این طلبه جوان تبلیغ دین را به شیوه ای کاملا متفاوت با آن چه شنیده و دیده ایم انجام می‌دهد، وی از سال 2015 در مسجد گمرک بین المللی هاروباندا شهر نیامی پایتخت کشور نیجر مشغول است و علاوه بر عهده دار بودن مسئولیت پیش نمازی این مسجد، بعد از هر وعده نماز به ایراد سخنرانی و آموزش احکام نیز می پردازد.

او دلیل انتخاب محل تبلیغ خود را این‌گونه بیان می کند: شغل اصلی خانواده من رانندگی و خرید و فروش است و از بدو شروع تحصیل در دروس اسلامی متوجه این نکته شدم که بستگان و اطرافیانم در بسیاری از امور و معاملات خود به طور ناخواسته، احکام ضروری خرید و فروش و معامله را رعایت نمی کنند و از این رو تصمیم گرفتم بعد از اتمام دروس حوزوی از مهاجرت به کشور های دیگر خودداری کنم و شخصا به تبلیغ در این مسئله مهم بپردازم.

لازم به ذکر است این طلبه با استعداد سخنرانی های بعد از نماز صبح، ظهر و عصر را به دو زبان محلی(ژرما و هوسا) ایراد می کند که با استقبال قابل توجه مردم و کارکنان گمرک مواجه می شود، وی همچنین بعد از نماز مغرب و عشا به زبان فرانسوی نکاتی در مورد تجارت و احکام خرید و فروش را بازگو می سازد که بسیاری از راننده های ترانزیت و نیرو های امنیتی گمرک را مجذوب معارف و سیره اهل بیت (ع) می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha