پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بینش مطهر

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری طرح بینش مطهر با هدف تربیت مربی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: طرح بینش مطهر به‌منظور تربیت مربی آثار شهید مطهری در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت آثار شهید مطهری از یک‌سو و نیاز مبرم جامعه اسلامی به اندیشه‌های اسلامی از سوی دیگر، ضرورت پرداختن به آثار شهید مطهری، از واجبات فرهنگی جامعه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «راه گسترش و پیشرفت و شکوفایی فرهنگی جامعه بر مبنای آثار شهید مطهری است»، اضافه کرد: این درجه از اهمیتی که بر آثار شهید مطهری مترتب است نیاز جامعه را نسبت به یک نهضت کتاب‌خوانی، مطالعه و مباحثه از آثار ایشان در سطح جامعه و برای همه اقشار مردم به‌ویژه طلاب و روحانیان به‌صورت فراگیر، مستمر و برنامه‌ریزی‌شده واضح و مبرهن می‌کند.

وی تصریح کرد: آشنایی هر چه بیشتر با آثار و اندیشه‌های شهید مطهری به‌عنوان مبنای فکری نظام اسلامی، جریان سازی اندیشه‌ای جهت تزریق و احیای تفکر ناب اسلامی، ایجاد نظام فکری و بسترسازی اولیه اعتقادی بر مبنای تعالیم الهی، ارتقاء سطح شناخت و معرفت عمومی جامعه در مواجهه با جریان‌های ناسالم اجتماعی - سیاسی و تهاجم فرهنگی، کسب توانمندی لازم جهت مواجهه صحیح علمی با اندیشه‌های معارض و انحرافی، زمینه‌سازی مناسب برای ورود و فهم مباحث و اندیشه‌های دیگر اندیشمندان اسلامی، تقویت استقلال فکری و افزایش توان تفکر و نقادی، شخصیت‌سازی و ایجاد ثبات روحی و شخصیتی در مسیر تعبد عقلانی و الگودهی علمی- دینی و ... برخی از اهداف اجرای این طرح است.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: در این راستا پنج‌شنبه هفته جاری طرح بینش مطهر با حضور 30 طلبه در مدرسه امام صادق(ع) با تدریس استاد حجت‌الاسلام گرمابی از حوزه علمیه خراسان آغاز شده و سپس در سایر مدارس استان هم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طلاب پایه سوم به بالا حق شرکت در این دوره را دارند، گفت: این طرح بر سه پایه مطالعه، مباحثه و مفاهمه(کلاس - پرسش و پاسخ) استوار است که از مجموع آثار شهید مطهری(ره) قریب به چهل کتاب با توجه به محتوای غنی و طی یک سیر منطقی از آسان به مشکل در چهار سطح و دو بخش مبتدی و پیشرفته دسته‌بندی شده که شرط ورود به سطوح بالا گذراندن سطح ماقبل است.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: امکان شرکت در بخش پیشرفته و تربیت مربی برای آن دسته از متربیانی فراهم است که دو سطح ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته و توانایی‌ها و سطح معلومات و قدرت بیان خود را در جلسات مباحثه و کلاس و نشست‌های معرفتی به اثبات رسانده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha