جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام غلامرضا شریفی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریفی گفت: پاسخ‌گویی به شبهات دینی و بیان فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع)، و بیان سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمنان، مهمترین وظیفه مبلغان موکب‌های حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلام‌رضا شریفی معاون تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم ظهر امروز در «همایش روحانیون و مبلغه های اربعین حسینی» که در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد،بیان داشت: خوشبختانه امسال شاهد همکاری ستاد بازسازی عتبات، مسئول ستاد اربعین و حوزه علمیه قم در دو بخش برادران و خواهران بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: همکاری بین این نهادها سبب شده تا نظم چشم‌گیری در اعزام‌های سال جاری حاصل شود و فرایند اعزام مبلغان شامل جذب، گزینش، آموزش و صدور حکم است.

معاون تبلیغ سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیا اینکه مبلغان سعی کنند که موکب‌های ابلاغی حضورداشته باشند اظهار داشت: حضور مبلغان خواهر تأثیر بسزایی را در اربعین دارد، زیرا نصف جمعیت زائران اختصاص به بانوان دارد.

وی در ادامه افزود: از معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه خواستاریم که فضای اعزام‌های مبلغان در سراسر کشور را همچون قم سامان دهند تا مشکلاتی در اعزام‌ها صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شریفی گفت: پاسخ‌گویی به شبهات دینی و بیان فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) مهم‌ترین وظیفه مبلغان موکب‌های حسینی است.

وی افزود: مبلغان سعی کنند که فرصت‌های این سفر معنوی را در قالب عکس، کلیپ، خاطرات و سفرنامه ثبت کنند و سعی ما بر این است که از آثار برتر در این زمینه تقدیر کنیم.

وی در پایان گفت: مبلغان اربعین  عهده‌دار کار فرهنگی همچون برپایی نماز جماعت و جلسات روضه و قرآن هستند و البته باید  در سخنان خود سیاست‌های تفرقه‌افکن دشمنان را گوش زد کنند.

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha