پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشایه الاهواز

حوزه/ کاروان «مشایه الاهواز» بزرگ‌ترین حرکت مردمی زائران طریق الحسین(ع) با شرکت بیش از ۴۰ هزار نفر، از اهواز به سوی کربلای معلی حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، «مشایه الاهواز» عنوان بزرگ‌ترین کاروان مردمی زائران اربعین حسینی است که هرساله مسیری چند صد کیلومتری را برای پیوستن به خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی از اهواز تا بین‌الحرمین، طی می‌کنند.

این حرکت مردمی با شرکت بیش از ۴۰ هزار نفر، عصر امروز از مسیر اسماعیلیه اهواز حرکت خود را آغاز کرد و زائران می‌بایست شهرهای سوسنگرد، حمیدیه، الهایی و عین ۲ را تا رسیدن به مرز چذابه طی کنند.

بر اساس این گزارش، حضور گسترده طلاب و روحانیون به عنوان مبلغان این کاروان که مردمانی از ۱۵ روستا در آن شرکت دارند، یکی از جلوه‌های زیبای «مشایه الاهواز» است.

کاروان «مشایه الاهواز» که شامل مردمانی از روستاهای کریشان، شهرک اهواز، گلدشت، کوی سادات، کوی علوی، کوی مندلی و.... می‌باشد امشب در روستای ام‌الطمیر استراحت خواهند کرد و صبح فردا به ملاشیه خواهد رسید و پس از آن زائران روستای شموس و حردان نیز به آن‌ها ملحق خواهند شد.

لازم به ذکر است کاروان مشایه از ۵ سال پیش حرکت خود را جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر آغاز کرد و امروز جمعیت این کاروان مردمی به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha