پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسینی نوری ، امام جمعه اندیمشک

حوزه/ حجت الاسلام حسینی نوری، حسینیه‌ها، مصلی نماز جمعه و منازل برخی از مؤمنین مورد اعتماد، از اماکنی است که ستاد اربعین حسینی برای اسکان زائرین اربعین حسینی در شهرستان اندیمشک تدارک دیده است.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، امام جمعه اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اقدامات ستاد اربعین حسینی شهرستان، اظهارداشت: از ۲ ماه پیش ستاد اربعین حسینی شهرستان اندیمشک برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل شده و اقدامات ویژه‌ای در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به کمیته‌های هماهنگی اربعین حسینی، گفت: کمیته «اسکان»، «پشتیبانی»، «انتظامی»، «رفاهی»، «فرهنگی و تبلیغی»، بخشی از کمیته‌های هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرستان اندیمشک است.

وی تعداد موکب‌های پذیرایی اربعین حسینی، در شهرستان اندیمشک را ۶۴ موکب اعلام کرد و افزود: رقم دقیق موکب‌های شهرستان اندیمشک بیش از این‌هاست اما رقم ۶۴ موکب، آمار مواکب ثبت شده در سامانه عتبات و عالیات می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی نوری، با بیان اینکه چندین نقطه برای اسکان زائرین در شهرستان اندیمشک در نظر گرفته شده است، گفت: حسینیه‌ها، مصلی نماز جمعه و منازل برخی از مؤمنین مورد اعتماد، از اماکنی است که ستاد اربعین حسینی برای اسکان زائرین در شهرستان اندیمشک تدارک دیده است.

امام جمعه اندیمشک، با اشاره به نحوه اسکان مردم در نقاط پیش‌بینی شده، بیان کرد: نمایندگانی در ورودی شهرستان، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری مستقر شده‌اند که مردم را دعوت به حضور در نقاط پیش‌بینی شده، می‌کنند.

وی، نظارت بر کرایه اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه بین شهری را یکی دیگر از اقدامات ستاد اربعین حسینی شهرستان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته، مشاهده می‌شد که برخی از رانندگان تاکسی‌، کرایه های غیرمتعارف را از زائرین دریافت می‌کردند، امسال نظارت ویژه‌ای بر روی کرایه خدمات حمل‌ونقل درون شهری، صورت گرفته است.

حجت الاسلام حسینی نوری، راه‌اندازی ۴۰ اتاق حمام در ایستگاه راه‌آهن را یکی دیگر از اقدامات رفاهی ستاد اربعین حسینی بیان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ اتاقک حمام توسط راه‌آهن شهرستان در کنار ایستگاه تعبیه شده است.

امام جمعه اندیمشک، با اشاره به اقدامات فرهنگی-تبلیغی ستاد اربعین حسینی شهرستان اندیمشک، گفت: با ساماندهی طلاب و روحانیون شهرستان نماز جماعت در همه مواکب اربعینی اقامه می‌شود. ضمن اینکه فعالیت‌های ویژه‌ای از جمله تبلیغ سینه‌به‌سینه توسط مبلغان در مواکب و مرزهای خروجی اجرا می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کلیه تدابیر امنیتی برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) اتخاذ شده، اظهارداشت: بحمدلله با بسیج دستگاه‌های انتظامی و امنیتی، هیچ مشکلی در تأمین امنیت زوار طریق الحسین و کاروان‌های اربعین وجود ندارد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha