جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسن مجتبی علیه السلام

حوزه/ نباید به بهانه احکام اجتماعی و رسیدگی به فقرا، احکام عبادی و حج عمره تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام خادمی خوزستانی امشب در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) سبط نبی مکرم اسلام(ص) که در منزل آیت الله محسن فقیهی، از اعضاd جامعه مدرسین درقم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام دوم شیعیان(ع) بابیان اینکه هنوز این جمله حضرت ابی عبدالله که درشب شهادت به اصحاب فرمودند« من وفادارتر از شما یاران سراغ ندارم»، برای ما روشن نیست، گفت: ممکن است دلیلش این باشد که اصحاب پیامبر(ع) و حضرت علی(ع) در جنگ با یقین به پیروزی می رسیدند.

سخنران این مراسم افزود: یاران حضرت ابی عبدالله یقین به پیروزی در جنگ علیه دشمنان داشتند و برای همین عاشق امام بودند و تا آخرین لحظه آخر پیرو بودند.

وی با بیان اینکه اگر این جمله امام حسین(ع) در مورد اصحاب امام حسن(ع) که فرمودند« شما یاران اصلا وفادار و پیروی نیستید» مقایسه شود، دیگر شبهه صلح امام با معاویه مطرح نمی شود، افزود: یاران امام حسن(ع) نه تنها وفا دار نبودند، بلکه بالاتر پیرو نبودند و همین مسئله باعث تحمیل صلح به خاطر منافع اسلام شد.

حجت الاسلام خادمی خوزستانی بابیان اینکه امام حسن(ع) دارای ویژگیهای خاص بود گفت: از جمله این خصوصیات این بود که ایشان دوبار اکثر اموال البته جزء ضروریات زندگی را در راه خدا بخشش و 25 مرتبه پیاده و چند مرتبه پای برهنه به حج رفته بودند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه این سبک و سیره امام حسن(ع) که به فقیر کمک می کردند و در عین حال با پای پیاده  به حج عمره می رفتند، پاسخ قاطعی برای کسانی است که قائل به عدم جمع بین احکام فردی و اجتماعی هستند، افزود: امام(ع) با این سیره نشان دادند که می توان به فقیر کمک کرد و در عین حال اهل عبادت باشیم یعنی ایشان بین احکام فردی یعنی عبادی و اجتماعی، کمک به فقرا جمع می کردند وهر دو را با هم انجام می دادند.

وی عنوان کرد: این مسئله نشان می دهد که به هر بهانه ای نباید احکام عبادی مانند حج عمره را تعطیل کرد و تنها به احکام اجتماعی رسیدگی کرد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha