جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد مبلغی

حوزه/ فلسفه انقلابی ماندن حوزه این است که اسلام، نظام، انقلاب، اهل بیت(ع) و وحدت اسلامی، شاکله است و باید این شاکله ها را شناخت؛ چراکه قابل چانه زدن نبوده و نمی توان از آنان رفع ید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی امشب در جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگانی مقیم قم که با موضوع رسالت حوزه انقلابی در مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پردیسان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: توجه درونی به امامان معصوم(ع)، تأثیرات سازنده ای بر شخصیت انسان داشته و برای او ایجاد معنویت خواهد کرد.

وی ابراز داشت: نکات، محاسن، زیبایی ها و الگوهایی در علوم و معارف اهل بیت(ع) نهفته است که می توان از آنان استفاده کرد؛ ما نباید فقط بسنده به برگزاری مراسم روضه برای این امامان همام نماییم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع رسالت حوزه انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: اسلام خواهان نگاهی کلان و جامع از ماست و نباید بر مسائل کوچک و ریز تکیه کنیم؛ باید به دوردست ها نگریسته و دچار روزمرگی نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تأکید بر ساختارگرایی انسان ها، تصریح کرد: تمام انسان ها باید برای خود ساختار و چارچوب داشته باشند؛ چراکه بدون ساختار، تلاش های او هدر خواهد رفت و به جایی نخواهد رسید.

وی با بیان این مطلب که ساختار به افعال انسان معنا خواهد داد، اذعان داشت: حوزه نیز باید شاکله داشته باشد که بدون آن بسیاری از استعدادها و اوقات گرانبها به هدر خواهد رفت و دیگر تلاش های جدی نمی توان در آن داشت.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: ساختار حوزه باید به گونه ای بنا شود که پایه های اصلی نظام درون این شاکله استحکام پیدا کرده و ریشه های آن از آب گوارای علوم اسلامی بهره برده و نیازهای نظام تأمین شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی ابراز داشت: حوزه ما نباید نیازمند نظام باشد؛ وضعیت حوزه نباید بعد از 40 سال به گونه ای باشد که هنوز به برخی از مسائل پاسخ نداده باشد؛ حوزه نسبت به پایداری نظام وظیفه های سنگینی بر عهده دارد و باید در قبال آن تلاش و کوشش کرد.

وی خاطرنشان ساخت: ما با کلان نگری، نگاه بلند و ایجاد شاکله قوی می توانیم حرکتی رو به جلو داشته و پاسخگوی جامعه باشیم؛ مدیریت و مسئولان حوزه تحت زعامت مراجع عظام تقلید باید نسبت به پاسخگویی توجه ویژه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: انقلاب بستر نظام و نعمت و فرصتی در اختیار ماست و نباید نسبت به آن حالت بی تفاوتی، کم تفاوتی و کفران نعمتی داشته باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب دائما تذکر می دهند که حوزه باید انقلابی باشد، فرمایشی متمرکز بر شاکله است؛ انقلاب شاکله است و هر ملتی که شاکله خود را از دست داده و به جزئیات بپردازد، دچار کفران نعمت و فاقد شاکله شده است.

وی اظهار داشت: شاکله، کلان ترین امری است که در دنیا، فکر و خطرات امروز باید به سمت آن رفت و ایجاد کرد تا بتوان کاری اثرگذار انجام داد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: فلسفه انقلابی ماندن حوزه این است که اسلام، نظام، انقلاب، اهل بیت(ع) و وحدت اسلامی، شاکله است و باید این شاکله ها را شناخت؛ چراکه قابل چانه زدن نبوده و نمی توان از آنان رفع ید کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: ما در این دنیای بی رحم کوشیده ایم که شاکله ای به نام انقلاب در کشور خود ایجاد کنیم و نباید به راحتی آن را از دست دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع کوهدشت و رومشگان پرداخت و تصریح کرد: کوهدشت بحمدالله دارای ظرفیت های مناسبی بوده و درخشش خاصی در مباحث گوناگون تاکنون داشته است.

وی بیان داشت: استان لرستان دارای عالمان عزیزی است که بخش قابل توجهی از آنان از دیار کوهدشت بوده و افتخاری برای این منطقه می باشند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: انسجام و تعامل از نیازهای امروز طلاب و فضلای منطقه کوهدشت و رومشگان است و نباید جلساتی خنثی برگزار کرد؛ باید با جنب و جوش بیشتر در عرصه های گوناگون درخشیده و مراقب باشیم دچار روزمرگی نشویم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: امروز نیازمند برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم در منطقه خود اثرگذار باشیم؛ تحصیل درست از ضروریات است و باید با دریافت مشاوره صحیح، رو به جلو حرکت نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی خاطرنشان ساخت: امروز فضای مجازی فرصتی است که می توان گروه های علمی در آن تشکیل داد و بنده اعلام می کنم که می توانم در گروه شما حضور داشته و کمک نمایم.

وی تصریح کرد: امروز طلاب و فضلا رسالتی سنگین بر دوش دارند؛ ما باید آرمان های انقلاب امام خمینی(ره) را محقق نماییم که با همت و خستگی ناپذیری می توان به این مهم دست پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: لرستان سرزمین ولایت خیز، عالم خیز، خاضع خیز و اهلبیت خیز است که باید برای این استان از جنبه های گوناگون کار نماییم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسین سوری لکی، نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان استان لرستان نیز در این جلسه گفت: با پیگیری های بسیاری که از دفتر مقام معظم رهبری انجام شد، بحمدالله دو روز در هفته درس خارج در استان برگزار می شود که نیازمند حضور حجت الاسلام والمسلمین مبلغی نیز به عنوان استاد در استان هستیم.

وی ابراز داشت: همچنین طلاب این شهرستان نیز صندوقی از گذشته راه اندازی کرده اند که طلاب و فضلا وام هایی از این صندوق دریافت می کنند و می توانیم با همکاری یکدیگر آن را تقویت نماییم.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان خاطرنشان ساخت: همچنین دوره هایی نیز برای طلاب برگزار می کنیم که طلاب علاقمند می توانند در این دوره ها ثبت نام نموده و شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سوری خطاب به حجت الاسلام والمسلمین مبلغی تصریح کرد: امروز طلاب و فضلا در شرایط اقتصادی فعلی دارای مشکلات زیادی هستند که کمک و تعاملات بهتر شما می تواند از این مشکلات بکاهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha