جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حقیقتاً بسیار لازم است که ایثار بزرگ مردم عراق در مراسم پیاده روی اربعین در پذیرایی از زوار حسینی در رسانه های جمعی انعکاس بیش از پیشی پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مردم شریف و مخلص عراق انصافاً در رابطه با اربعین در این چندساله سنگ تمام گذاشته اند و روز به روز این عشق و محبت و ایثار بیشتر می شود که این ها همه از برکات نهضت حسینی در زمانه ماست.

وی با اشاره به این که اربعین نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی است، گفت: نهضت سیدالشهدا(ع) به عنوان چراغ هدایت بشریت مطرح است و خود امام حسین(ع) در طول سال ها و قرون متمادی کشتی نجات انسان ها به سمت سعادت و عاقبت به خیری بوده اند و در اربعین این مساله تجلی بیش از پیشی پیدا می کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اربعین از دیرباز به عنوان یک سنت مطرح و رایج در بین شیعیان وجود داشته، به خصوص این که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) از نجف اشرف پیاده به سمت کربلای معلی حرکت می کردند ، هر چند که در دوران رژیم بعث صدام این مساله تا حدودی کمرنگ شد اما به لطف الهی پس از نابوی صدام و صدامیان در سال های اخیر شاهد عظمت چشم گیر این مانور بزرگ بوده ایم.

وی افزود: البته این از برکات امام حسین(ع) است که حرارت عشق به ایشان و نهضتشان رو به افزایش است ، کما این که در سال های اخیر این حرکت عظیم آن چنان در جهان موثر بوده که دشمنان اهل بیت(ع) و در راس آن ها آمریکا و اسراییل و وهابیت به دنبال آن بوده اند که به تفرقه افکنی میان شیعیان کشورهای مختلف از جمله عراق و ایران این مساله را تحت الشعاع توطئه های خود قرار دهند.

نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: بی شک همه کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت می کنند از فیوضات این برنامه بهره مند می شوند و اساساً این مراسم بزرگترین همایش مردمی است که برکات عظیمی در ابعاد مختلف دارد و انشاالله این برنامه امسال هم با شکوه هر چه بیشتر برگزار می شود.

وی گفت: البته ما هم وظیفه داریم که در شکوه و عظمت رسانه ای این قضیه بکوشیم، ضمن آن که به لطف الهی و با وجود سختی ها و مشکلات اقتصادی مردم ما باز هم علاقه مندی بالای خویش را برای حضور در این سفر معنوی نشان داده اند و ثابت کرده اند که عشق و محبت به سیدالشهدا(ع) فراتر از محاسبات این دنیایی است ، چه آن که مردم برای امام حسین(ع) از جان خویش نیز می گذرند و طبعاً هزینه مالی که جای خود دارد.

این استاد حوزه افزود: با همه این ها انتظار است که دولتمردان زمینه های بیشتری فراهم کنند تا سفر زایران با حداقل هزینه صورت گیرد چرا که بخش وسیعی از مردم از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha