پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جشن فارق التحصیلی دارالقرآن « فاطمه الزهرا (س) در نیجر

حوزه/ جشن فارغ التحصیلی و همچنین شروع سال تحصیلی جدید دارالقرآن حضرت فاطمه زهرا (س) وابسته به انجمن شیعیان «الکوثر» در سالن اجلاس شهر نیامی پایتخت کشور نیجر و با حضور وزیر آموزش عالی این کشور و نمایندگان فرق دینی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشن فارغ التحصیلی و همچنین شروع سال تحصیلی جدید دارالقرآن حضرت فاطمه زهرا(س) وابسته به انجمن شیعیان «الکوثر» نیجر در سالن اجلاس این شهر برگزار شد، در این مراسم از حدود بیش از 200 حافظ کل قرآن کریم در رده سنی نوجوانان و جوانان با اهدای جوائز تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم بزرگ مقامات دولتی و نمایندگان فرقه های دینی همچون: شیخ محمد مصطفی نماینده فرقه شاذلیه، شیخ علی الحسن نماینده فرقه تیجانیه، شیخ هادی عیسی نماینده فرقه قادریه، جمعی از نمایندگان مجلس ملی و دکتر عمر ریبو وزیر آموزش عالی این کشور، نیز حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم، آقای محمدو ایسوفو رئیس جمهور نیجر، ضمن ارسال پیام قدردانی که توسط وزیر آموزش عالی در مراسم قرائت شد مراتب قدردانی و تشکر خود را از مسئولین این دارالقرآن در راستای آموزش و ترویج قرآن در بین قشر جوان جامعه، به عمل آورد.

سخنران ویژه این مراسم خانم هدی نور، رئیس انجمن زنان مسلمان نیجر بود که ضمن ایراد سخنرانی به اهمیت تعلیم و تربیت قرآنی از بدو تولد اشاره کرد و همچنین از والدین خواست تا فرزندان خود را در کنار مدارس کشور، در دارالقرآن های دینی و سنتی نیز ثبت نام کنند تا روز به روز به آمار حافظان کلام الله در نیجر افزوده شود.

لازم به ذکر است که در سال هجری گذشته نیز حدود 120 حافظ کل قرآن از این دارالقرآن فارغ التحصیل شدند و همچنین این مرکز قرآنی برای سال تحصیلی آینده حدود 400 ورودی جدید خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha