جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار جعفری سپاه در سمنان

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار و صلابت از کیان نظام اسلامی دفاع می کند و همچنین در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، با بیان اینکه آمریکا به‌عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران و ایادی منطقه‌ای آن‌همواره درصدد توطئه در داخل کشور ما هستند، اظهار داشت: در حال حاضر دوست و دشمن به قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران اقرار می‌کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار و صلابت از کیان نظام اسلامی دفاع می‌کند و همچنین در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.

سردار جعفری بیان کرد: علت اینکه انقلاب اسلامی چهل سال با شکوه سرپای خود ایستاده و روی همان اصول و شعارهای اولیه حضرت امام خمینی (ره) حرکت می‌کند و به فرموده امام خامنه‌ای انقلاب اسلامی نهالی بود و امروز به درخت تنومند تبدیل‌شده است اعتقاد و باور عمیق مردم به انقلاب اسلامی است و این در حقیقت همان دین‌داری واقعی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز هیچ توطئه ای نمی‌تواند حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی را متزلزل کند، افزود: از علل مهم آن گره خوردن سرنوشت نظام به اشک‌ها و باورهای عمیق دینی ملت ایران است و این راه و این نظام و این انقلاب تا زمانی که به همین صورت فعلی با همه خوبی‌هایش ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سختی‌های امروز قابل قیاس با سختی‌های صدر اسلام نیست، خاطرنشان کرد: سختی‌های امروز که ناشی از تحریم‌های اقتصادی است در آن خودکفایی، استقلال و قطع شدن دست بیگانگان و قطع وابستگی‌های اقتصادی کشور به دیگران و به نفت است و اگر این‌گونه نگاه کنیم همه‌اش توفیق در ابعاد سیاسی و منطقه‌ای است.

سردار جعفری گفت: توسعه دین اسلام و معرفی و انتشار آن در سراسر جهآن‌همه این‌ها توفیقات انقلاب اسلامی آن‌هم با وجود همه دشمنی‌ها علیه نظام و انقلاب اسلامی است و با وجود این سختی‌ها شاهد نوعی عنایت الهی به ملت ایران هستیم  و هر روز که از انقلاب اسلامی می‌گذرد اهمیت خون شهیدان و احترام به شهیدان بالاتر می‌رود و در هر مقطعی که فراموش می‌کنیم این مهم را غافله شهدا می‌آیند و جامعه ما را نجات می‌دهند و باید گفت این‌ها همه و ایام محرم و فاطمیه و دیگر مناسبت‌های مذهبی همگی طراحی الهی است.

وی با بیان اینکه باید پیشرفت‌ها را ببینیم و می‌بینیم که علیرغم همه فضاسازی‌های منفی، اما استحکام و اعتقاد مردم ما به این حرکت انقلاب بیشتر می‌شود، گفت: خودکفایی کشور را همگان در ابعاد نظامی و دفاعی در دوران جنگ شاهد بودیم و با وجود همه محاصره‌ها و دشمنی‌ها علیه انقلاب و نظام امروز شاهدیم که قدرت دفاعی و امنیتی کشور قدرتی بی‌نظیر است که برگرفته از عنایت الهی، ایمان مردم و زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه دوستداران نظام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توان دفاعی، نظامی و امنیتی بی‌نظیر برای کشور ما به همراه آورده است، بیان کرد: با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌هایی که می‌خواهند ایران را ناامن کنند، اما کشور ما در منطقه امن‌ترین کشور است و این‌ها همگی به برکت و نعمت ولایت، مردم مؤمن، صبور، بصیر، انقلابی و شهیدپرور است و دشمنان این را بدانند که تا زمانی که این روحیه در مردم وجود دارد احدی نمی‌تواند به کشورمان تعرض و دست‌درازی کند.

وی با اشاره به اینکه مطمئن باشیم این مشکلات مادی و اقتصادی امروز پیش رویمان، مقطعی و زودگذر است، گفت: اگر همگی به توصیه‌های ولایت در این شرایط دقیق عمل کنیم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

سردار جعفری با بیان اینکه افتخار ما پاسداران پوشیدن لباس مقدس پاسداری است، خاطرنشان کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی و حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام از مأموریت‌های مهم سپاه و بسیج است.

وی با بیان اینکه یک‌لحظه نباید از جهاد غفلت کنیم، گفت: جهاد فقط پیکار با دشمن خارجی و ضدانقلاب داخلی نیست و امروز آنچه نظام ما به آن نیاز دارد جهاد در عرصه‌هایی غیر از دفاعی و امنیتی و جهاد در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی از مواردی است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود و در این مسیر باید همگان با جان‌ودل تلاش کنیم و مدیریت‌ها باید در کشور به‌ویژه در سپاه جهادی باشد.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی سه ویژگی و سه شرط دارد که نخستین آن انجام کار خالصانه برای رضای خدا و سپس انجام کار همراه با تلاش و سخت‌کوشی و مقابله با منفعت‌طلب‌ها و سودجوها است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عمل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صرفاً نظامی نیست و مأموریتش در عرصه‌های دیگر از جمله سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.

بر پایه این گزارش، در این مراسم، از خدمات چند ماهه سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سابق سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان قدردانی و حمید دامغانی به عنوان فرمانده جدید سپاه استان معرفی شد.

سردار حسن‌زاده اخیراً به‌عنوان فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران منصوب‌شده است.

حمید دامغانی فرمانده جدید سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز پیش‌ازاین معاون فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران بوده و سال‌ها نیز در استان سمنان در کسوت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهرود منشأ خدمات بوده است.

انتهای پیام

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha