پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر بیش از هزار و ۲۰۰ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی و مناطق مختلف این استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن مراسم دهه پایانی ماه صفر، به تبیین حوادث تاریخی در ماه صفر پرداخت و افزود: در ماه صفر رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در ماه صفر بهترین بندگان خدا توسط انسان‌های شقی به شهادت رسیدند، ازاین‌رو ماه صفر توأم با اندوه است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: بیماری پیامبر اکرم(ص) در ماه صفر و رحلت ایشان موجب قطع و نزول وحی بر انسان‌ها شد و این نیز یکی دیگر از دلایل اندوه بر انسان است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در خراسان شمالی گفت: براساس برنامه بیش از هزار و 200 روحانی مبلغ بومی و غیربومی به مساجد شهری و روستایی و مناطق مختلف تجمع جمعیت استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: مبلغین و روحانیان اعزامی بومی و غیربومی بوده و از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دفتر تبلیغات به این استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اربعین حسینی و مصیبت اهل‌بیت امام حسین(ع) و خاندان ایشان در این ایام، تصریح کرد: روحانیان مبلغ در سخنرانی‌های خود موضوع زندگی امام حسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا، رحلت رسول گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را مطرح می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم‌های مذهبی خانگی در استان، گفت: در این استان برگزاری مراسم‌های خانگی ویژه محرم و عزاداری اهل‌بیت(ع) روبه افزایش است و حضور مبلغان و مبلغات در این محافل خانگی می‌تواند در ارتقای بعد معنوی و آسیب زدایی از این محافل مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha