جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگر شورکی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد بانوان طلبه در حال تحصیل حضوری و نیمه حضوری استان به سه هزار و ۱۵۹نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در همایش رهروان زینبی یزد که با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های خواهران کشور برگزار شد از تأسیس مدارس علمیه سطح دو(کارشناسی حوزوی) در تمام 10 شهرستان استان یزد خبر داد.

وی افزود: سه مدرسه سطح سه (کارشناسی ارشد)در شهرستان یزد، اردکان و میبد و دو مدرسه سطح چهار(دکترا)و 17 مدرسه هم در سطح دو(کارشناسی)در حال فعالیت هستند و یزد در زمینه سطح چهار(دکترا) یکی از چهار استان پیشتاز در این زمینه است و در میبد و یزد دو مرکز تخصصی دکترا راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در خصوص آخرین آمار طلاب جاری این حوزه اظهار کرد: در 17 مدرسه سطح دو(کارشناسی) دو هزار و 783 نفر تحصیل می کنند و سطح سه(ارشد) در سه شهرستان دارای 339 طلبه است که هنوز آمار امسال اعلام نشده است و در مقطع سطح چهار(دکترا)در دو شهرستان یزد و میبد 39 نفر در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: از تعداد سه هزار و 159 بانوی طلبه در حال تحصیل، یک هزار و 854 نفر به شهرستان یزد و یک هزار و 305 نفر به سایر شهرستان ها اختصاص دارد.

وی، تعداد فارغ التحصیلان را بیش از 1800 نفر و تعداد اساتید را ه 406 نفر اعلام کرد و گفت: برای سال تحصیلی جدید قریب به هزار نفر متقاضی تحصیل در حوزه علمیه خواهران بودند که تاکنون 582 نفرموفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به سطح دو شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: 10 مدرسه علمیه خواهران استان متعلق به حوزه خواهران استان است ولی بقیه مدارس استان مستقل نیستند و امیدواریم با سفر حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مصوباتی در زمینه مستقل شدن، از این پس شاهد تعداد بیشتری از مدارس باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به رویکرد کشور در زمینه پژوهشی کردن رشته های تحصیلی تخصصی حوزه خواهران اذعان کرد: در سال تحصیلی جدید رشته کلام در سطح سه(کارشناسی ارشد) به صورت پژوهش محور ارائه شده است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha