پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کعبی در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کعبی، حقوق بشر آمریکایی را به معنای دامن زدن به جنایات گروه های تکفیری دانست و گفت: دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر در همه زمینه ها بر همگان مبرهن و آشکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، با بیان اینکه حادثه تروریستی اخیر اهواز از لحاظ همه پیمان ها و تعهدات بین المللی، یک حادثه تروریستی است، اظهارداشت: در حقوق جنگ بین الملل و دشمنی های بین المللی چهار اصل موجود است که هیچکدام درباره حادثه اهواز رعایت نشد.

وی با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز ارزش نظامی ندارد، اظهار داشت: رزمایش ها با حضور مردم هدف نظامی تلقی نمی شوند، حمله به مردم بی سلاح و رژه روندگان انجام شده و شورای امنیت سازمان ملل، دبیرکل سازمان، کشورهای اروپایی و مدعیان حقوق بشر این حادثه را به عنوان عملیات تروریستی محکوم کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه آمریکا به عنوان رئیس دوره ای شورا، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد، گفت: چگونه می شود که آمریکا از یک سو حادثه تروریستی اهواز را محکوم و از سوی دیگر پشتیبان و حامی نظامی و رسانه ای تروریست ها باشند؟ اگر در گفتار صادق باشد باید برنامه های گروه های تجزیه طلب را تعطیل و از طریق پلیس بین الملل به جمهوری اسلامی تحویل دهد.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی، با بیان اینکه آمریکا براساس میل و علاقه خود مصوبات شورای حقوق بشر را قبول و رد می کند، افزود: ماهیت و چهره حقوق بشر آمریکایی مبتنی بر جنایت و ظلم بی حد و حصر علیه کشورها است و امروزه نقطه افول و پاشنه آشیل آمریکا به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه دامن زدن به جنایت ها و حادثه های تروریستی زیر سر حقوق بشر آمریکا است، گفت: مقام معظم رهبری، همواره تأکید دارند که حقوق بشر آمریکا باید به صورت واضح مورد بحث قرار گیرد؛ چرا که دوگانگی آمریکا در معیار حقوق بشر مردود است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا از یک سو به محکومیت تروریست می پردازد و از سوی دیگر همراه آن است، عنوان داشت: دوگانگی آمریکا در بحث حقوق بشر در همه زمینه ها بر همگان مبرهن و آشکار است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha