جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن  قرائتی

حوزه/ نباید حوزویان به مدرک گرایی دل خوش باشند؛ هنر مبلغ، روحانی و طلبه این باشد در هر مجلس و محفل وارد می شود، حرف تازه و نو برای گفتن داشته باشد و این امر زمانی است که قرآن را با مباحث روز آمیخته و ملموس کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شب گذشته در مراسم رونمایی از چند محصول مرکز تخصصی نماز که در مرکز تخصصی مهدویت قم برگزار شد، به موضوع صلح امام حسن(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه صلح در همه جا بد نیست و امام حسن(ع) ترسو نبودند، گفت: زمان امام حسن(ع)، زمان خاصی از لحاظ متفاوت بودن شرایط و حضور شخصیتی مانند معاویه بود که حفظ ظاهر می کرد و به عنوان صحابه و کاتب وحی معروف بود.

این مفسر قرآن با بیان اینکه وقتی بحث صلح نامه پیش آمد، امام(ع) مجبور به صلح شدند افزود: اگر امام حسن(ع) صلح نمی کرد، قطعا امام حسین(ع)، حضرت قمر بنی هاشم و بسیاری از شخصیتهای بنی هاشم به وسیله عوامل معاویه به شهادت می رسیدند.

رئیس ستاد اقامه نماز اظهار داشت: زمانی که مسئله صلح از سوی معاویه با پذیرش همه شرایط امام حسن(ع) مانند عدم خلافت یزید و عدم سب امیر المؤمنین(ع)و... مطرح شد، معاویه با اینکه اختیار نوشتن شرایط را به امام(ع) واگذار کردند؛ ولی درعمل نتوانستند حقیقت عدم پذیرش معاهده را کتمان کنند.

وی عنوان کرد: وقتی معاویه شرایط ذکر شده در صلح نامه از سوی امام حسن(ع) را دید، عصبانی شد و در جلو چشم مردم صلح نامه را پاره کرد؛ با این کار معاویه، چهره زشت و حفظ ظاهری او برای همگان مشخص شد و این همان انقلاب فرهنگی امام حسن(ع) بود که انجام دادند و باعث بیداری مردم شدند.

استاد قرائتی در ادامه بابیان اینکه قرآن ذکر است و نباید آن را تحقیر کرد، افزود: اگر سیلی می خوریم چون حرمت قرآن را نگه نمی داریم، اگر مسئولین اهل اقامه نماز و زکات و... باشند، نبایداین همه مشکلات در کشور باشد.

این مفسر قرآن بابیان اینکه نباید حوزویان به مدرک گرایی دل خوش باشند، افزود: هنر مبلغ، روحانی و طلبه، این باشد در هر مجلس و محفل وارد می شود، حرف تازه و نو برای گفتن داشته باشد و این امر زمانی است که قرآن را با مباحث روز آمیخته  و ملموس کنیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha