پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم

حوزه/ مسئول دفتر هماهنگی و امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه گفت: اهتمام عملیاتی نهاد های حوزوی همچون دفتر رهبری، مرکز خدمات و مدیریت حوزه به مراکز تخصصی بیشتر شده و این مسایل همه بخشی از فواید اجلاس سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فرهاد عباسی مسئول دفتر هماهنگی و امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در اجلاسیه اساتید مراکز تخصصی حوزه علمیه قم، با عنوان جایگاه فقاهت در علوم انسانی و اسلامی، در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفاء، گفت: شأن نزول این مراکز تقدیر از سکّانداران رشته های تخصصی است و از همه کسانی که مراکز تخصصی را یاری می کنند به ویژه مدیریت حوزه علمیه که سبب تحول شده است.
وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته به ویژه بعد از اجلاس سال گذسته رویکرد جدیدی در اداره مراکز تخصصی از حیث زیر ساخت ها در زمینه قوانین و ابزار در پیش گرفته شد.
مسئول دفتر هماهنگی و امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: نظام جامع 12 گانه و نظام درخت واره رشته های تخصصی گام بلندی در راستای پیشرفت مراکز تخصصی بوده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه سامانه نجاح نیز در اختیار مراکز تخصصی قرار گرفته و این مساله در حال پیگیری است.
حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: تدوین نظام مشاغل و هدایت طلاب به مشاغل امروزه نقش رشته های تخصصی را در حوزه علمیه پر رنگ کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فرایند استعداد سنجی در مراکز تخصصی نیز یکی از مهم ترین بخش های گام های تحول مراکز تخصصی است.
مسئول دفتر هماهنگی و امور مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزه های علمیه، اظهار داشت: تقویت نظارت از سوی مرکز مدیریت منجر به رشد و فعالیت مضاعف مراکز تخصصی شده و این مساله سبب شده تا اشراف مدیریت حوزه های علمیه بر مراکز تخصصی بیشتر شود.
وی در پایان گفت: اهتمام عملیاتی نهاد های حوزوی همچون دفتر رهبری، مرکز خدمات و مدیریت حوزه به مراکز تخصصی بیشتر شده و این مسایل همه بخشی از فواید اجلاس سال گذشته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha