جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نشست علمی «سبک زندگی اسلامی از منظر صحیفه سجادیه» با حضور ممتازان پژوهشی مدارس علمیه استان در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری نشست علمی «سبک زندگی اسلامی از منظر صحیفه سجادیه» به همت اداره پژوهش حوزه علمیه استان در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد.

وی اظهار کرد: با توجه به سالگرد ایام سفر و حضور رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی و فرمایشات معظم له در مورد سبک زندگی اسلامی و دینی و همچنین مطالبات ایشان از حوزه‌های علمیه، اداره پژوهش حوزه علمیه استان در راستای عمل به فرمایشات رهبری سلسله نشست‌های علمی با محوریت سخنان ایشان را در جمع علما و روحانیان استان برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام سعادتی هدف از برگزاری این نشست‌ها را ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه و همچنین مبارزه با روحیه اشرافی گری و الگوپذیری خانواده‌ها از سبک زندگی غربی دانست.

وی تصریح کرد: در این راستا بیش از پنج فراخوان پژوهشی و 20 نشست علمی و کارگاه پژوهشی با محوریت مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه در سفر به خراسان شمالی، در مدارس علمیه استان منتشر و برگزار شده است.

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید درمجموع دو هزار و 600 طلبه در 15 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد هزار و 700 نفر برادر بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

از مجموع طلاب مشغول به تحصیل در حوزه علمیه خراسان شمالی حدود 250 نفر طلبه سطوح دو و سه، 50 نفر طلبه سطح عالی یا چهار و مابقی طلاب سطح یک هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha