جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام نعمت الهی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در همایش بانوان اربعینی تصریح کرد: امروز مراسم پیاده روی اربعین حسینی به بِرند جهانی شیعه در دنیا تبدیل شده و در واقع یک سرمایه اجتماعی است که باید بیش از همیشه آن را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، در همایش بانوان اربعینی و در جمع مبلغین اعزامی حوزه علمیه خواهران استان قزوین، گفت: سفر اربعین فرصت استثنایی معنوی را برای زائر فراهم می کند که ممکن است دیگر برای او تا آخر عمر تکرار نشود، بنابراین زائر اربعین تمام توجه و تمرکزش را بر استفاده کامل از این فرصت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های زیبای سفر اربعین، تجلی ایثار، مهمان نوازی و سخاوتمندی مردم عراق است که با انواع خوردنی ها و آشامیدنی ها با اشتیاق و اصرار و التماس از زائران اربعین پذیرایی می کنند و شما زائرین باید بیش از همیشه برای مردم عراق احترام ویژه ای قائل شوید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ادامه با بیان این که تبلیغ دین در واقع مجاهدت در راه خداست و جایگاه مهمی دارد و مُبلغان با تبلیغ و احیای دین به مجاهدت می‌پردازند، افزود:  طبق روایات، زیارت اربعین حسینی از علائم ایمان است؛ مُبلغان علاوه‌ بر زیارت، در عرصه تبلیغ دین نیز تلاش می کنند و از اجر بالایی برخوردار است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد: امروز مراسم پیاده روی اربعین حسینی به بِرند جهانی شیعه در دنیا تبدیل شده و در واقع یک سرمایه اجتماعی است که باید بیش از همیشه آن را تقویت کنیم.

اعزام بانوان مبلغه به پیاده روی اربعین

بتول نظری پور، مسئول کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی قزوین نیز در این همایش گفت: جابر بن عبدالله انصاری، نخستین کسی بود که با پای پیاده از مدینه به زیارت حرم امام حسین(ع) رفت و این حرکت نمادین امروز بصورت یک حرکت خودجوش به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و مذهبی توانسته میلیون ها نفر مشتاق اباعبدالله(ع) را با پای پیاده به کربلا بکشاند تا این گونه عشق و اراده خود را به سالار شهیدان نشان دهند.

مسئول کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی قزوین خاطر نشان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران حسینی امسال با برپایی موکب های ویژه بانوان تلاش شده تا بانوان زائر با شرایط سهل تری خدمات ویژه اربعین را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با اعزام ۱۰ نفر از بانوان تحصیل کرده و مسلط به زبان عربی این امکان فراهم شده است تا خدمات موکب ها در اختیار بانوان زائر قرار گرفته تا بانوان با آداب زیارت بیشتر آشنا شوند.

مسئول ستاد بانوان اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: امسال در تلاش هستیم که بانوان مبلغ که برای فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به اعزام می شوند، بتوانند برنامه های خوبی را نیز برای بانوان کشور عراق اجرا کنند.

نظری پور بیان کرد: با همکاری حج و زیارت استان قزوین بانوانی که در سامانه سماح برای زیارت اربعین ثبت نام کرده اند با ارسال پیامک به این مراسم دعوت شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha