جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه، گفت: پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که مشتاقیم روحانیت شیعه مساجد روسیه را سرپرستی کنند؛ نه وهابیت؛ پس مشخص است که می توانیم تأثیرگذار باشیم و دنیا خواهان ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبادی عصر امروز در جلسه طلاب و فضلای بیرجند اظهار داشت: طلبه اگر درون خود را نتواند تزکیه کند، هدایتگری خود را از دست خواهد داد و دیگر اثرگذار نخواهد بود.

وی ابراز داشت: بنده اگر مدیر حوزه بودم، پذیرش حوزه را پایین آورده و تعداد کمتری با هوش بالاتر جذب می کردم تا بتوانیم طلابی موفق تر برای جامعه داشته باشیم؛ ما باید از طلاب جدیدالورود تست شخصیت بگیریم تا در آینده دچار مشکلات در جامعه نشوند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: طلبه و روحانی که نتواند شأن این جایگاه را حفظ کند، آبروی این لباس را خواهد برد؛ پس باید با دقت طلاب جدیدالورود را جذب نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اخیرا آمریکایی ها اعلام کردند که ما در حوزه های علمیه و مساجد سرمایه گذاری لازم را انجام نداده ایم؛ پس مشخص است که کار روحانیت بسیار مقدس است و می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت شیعه، بیان داشت: پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده که مشتاقیم روحانیت شیعه مساجد روسیه را سرپرستی کنند؛ نه وهابیت؛ پس مشخص است که می توانیم تأثیرگذار باشیم و دنیا خواهان ماست.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سطح شهرستان، اظهار داشت: علیرغم تحریم ها و کمبود بودجه، دو بیمارستان در بیرجند ساخته شده که خوشبختانه از امکانات بالایی برخوردار بوده و توانسته کمک شایانی انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: همچنین برای شهر خوسف نیز بیمارستانی را در نظر گرفته ایم که ان شاءالله به زودی شروع خواهد شد.

وی اظهار داشت: کارخانه سیمان باقران نیز با دوندگی ها و پیگیری های زیاد راه اندازی شده که بخش زیادی از سیمان افغانستان را پوشش می دهد و چشمه جوشان اشتغال در شهرستان درمیان شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای امسال 75 میلیارد تومان به بودجه استان افزودیم که با همکاری تمام نمایندگان استان صورت پذیرفته است؛ همچنین سال گذشته قریب به 340 میلیارد تومان به بودجه استان افزوده شد که از جهت افزایش بودجه در کل کشور رتبه اول را داشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان ساخت: همچنین با تعاملات با بنیاد مستضعفان، زمینی را از این بنیاد گرفته و با هزینه خود این بنیاد، ورزشگاهی ساخته شده و تحویل مردم بیرجند داده شده است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله به زودی مرکز درمانی تأمین اجتماعی در شمال بیرجند ساخته می شود و بنابر قولی که به ما دادند تا دو ماه دیگر کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع قرارداد FATF اشاره کرد و گفت: اصل FATF بر اساس سیاست های استعماری استکبار است و در حال حاضر تمام کشورها به جز ایران و کره شمالی جزو آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: در مجموع آنچه که بنده به نتیجه رسیدم، این بود که پیوستن به FATF صلاح نیست؛ چون بوسیله آن مدیریت می شویم؛ البته انجام مبادله بانکی از مزایای آن است که با خط و نشان های آمریکا برای تمام بانکها، عملا مبادله بانکی نداریم و از امتیازات این قرارداد محروم هستیم.

وی اظهار داشت: با پیوستن به FATF برای دورزدن تحریم ها دچار مشکل خواهیم شد؛ چون با پیوستن به این قرارداد باید تمام اطلاعات ارائه شود و متوجه خواهند شد که از کجا توانستیم تحریم ها را دور زده ایم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha