جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی گفت: گاهی عده ای شیفته الفاظ و عبارات دشمنان می شوند؛ نباید گول حرف های به ظاهر در ورق پیچیده دشمنان را بخوریم؛ این واقعیت آمریکا و حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به ایام اربعین گفت: کسانی که به اربعین می روند بنا به وصیت شهدا به نیت یکی از شهدا به زیارت بروید؛ این حرکت ارزشمند نشانه ایمان به خدا و اعتقاد و عشق و محبت به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: این اربعین با این حالت منحصر به شیعه نیست و شاید جمعیت امسال با همه مشکلاتی که مردم ما دارند به دو میلیون برسد؛ این مساله نشانه اقتدار شیعه و امت اسلامی است؛ در خبرهایی که از سال های قبل آمده بود حتی از میان ادیان و مذاهب کسانی بودند که با پای پیاده خود را در میانه امواج خروشان جمعیت زائران قراردادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: دشمنان به دنبال کارشکنی هستند ولی امیدواریم با همدلی که از مردم خود سراغ داریم امیدواریم توطئه های دشمنان نیز خنثی شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حادثه تروریستی میرجاوه گفت: در این حادثه 14 نفر از نیروهای مرزبانی ما ربوده شدند که تقاضا داریم که مسئولان با همکاری دولت پاکستان این افراد آزاد شوند؛ مسئولان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند؛ دشمن در دورتا دور کشور ما برنامه تحرکات دارد و باید در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشیم.

وی با اشاره به کشته شدن روزنامه نگار سعودی که تابعیت آمریکایی نیز داشت اظهارکرد: این جنایت بسیار شرم آور بود؛ خداوند وقتی بخواهد کسی یا کسانی را رسوا کند، این گونه می شود یعنی کار خودشان باعث رسوایی خودشان می شود؛ منتظریم ببینیم که سازمان های حقوق بشری در این زمینه چه میکنند؛ کسانی که به سرعت علیه ما بیانیه صادر می کنند باید در این قتل فجیع نیز واکنش نشان دهند.

وی افرود: مردم ما این ذهنیت را پیدا کرده اند که مثل ده ها مساله دیگر پول،راه چاره این مساله نیز خواهد بود و کشورهای پیگیر ممکن است یک فرد بیگناه را معرفی کنند و بر این جنایت سرپوش بگذارد؛ رئیس جمهور آمریکا می گوید ما به خاطر یک فرد از درآمدهای سرشار خو نمی گذریم؛ یعنی او می خواهد القا کند که دولت سعودی از این جنایت اطلاعی نداشته است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: گاهی عده ای شیفته الفاظ و عبارات دشمنان می شوند؛ نباید گول حرف های به ظاهر در ورق پیچیده دشمنان را بخوریم؛ این واقعیت آمریکا و حقوق بشر است؛ کوچکترین مساله ای که در کشور ما رخ می دهد در بلندگوهای دروغین حقوق بشری جار زده می شود، ولی در مقابل این جنایات همیشه ساکت هستند ولی به فضل الهی در مقابل همه این تهدیدات خواهیم ایستاد.

وی با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر فرزانه انقلاب گفت: نخبگان گنجینه های کشور هستند؛ تدبیر رهبر عزیز انقلاب به فاصله چند روز با دیدار بسیجیان نخبه در ورزشگاه آزادی این دیدار را انجام دادند؛ در شرایطی که دشمن به دنبال آن است که کشور را به فروپاشی ببرد؛ رهبر انقلاب سه کار ارزشمند را در کنار هم انجام می دهند؛ نخست شکوه حضور در ورزشگاه آزادی، دیدار نخبگان و مساله تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ کسانی که خواب فروپاشی نظام را می بینند صلابت کشور را نیز ببینند که الگوی 50 سال آینده کشور را مشخص کردند.

امام جمعه قم اظهارکرد: ما افق های بزرگ را در نظر داریم و توطئه های دشمنان باعث ایجاد خلل در این زمینه نخواهد شد؛ رفتار و برنامه های ایشان پاسخی محکم نسبت به دشمنان انقلاب است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت یاروفادار و بصیر امام علی(ع) جناب عماربن یاسر بیان کرد: ایشان در سن 94 سالگی در جنگ صفین و در رکاب حضرت توسط گروهی ستمگر که در لشکر معاویه بودند به شهادت رسید؛ ایشان از آغاز اسلام آوری با پیامبر همراه بود و تمام سختی ها را تحمل کرد و چون کوهی استوار در میدان ماند.

عضو خبرگان رهبری افزود: ایشان سالها در کنار رسول الله بود و پس از رحلت ایشان جزو سپاهیان حضرت امیرالمومنین(ع) بود؛ پیامبر نکته ای به ایشان فرمودند که در جنگ صفین متجلی شد؛ پیامبر فرمودند که ای عمار تو از اهل بهشتی ولی بدان که گروهی ستمگر تو را خواهند کشت و آن روزی که در صحنه صفین توسط لشکر معاویه شهید شد، همه به یاد فرمایش پیامبر افتادند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: جامعه امروز ما به عمارها نیاز دارد؛ ایشان در جنگ صفین در کنار امام ایستاد و برای کسانی که تردید کرده بودند غبار از دل ها و ذهن ها برداشت؛ در این جنگ فردی به امام گفت که وقتی صدای اذان لشکر مقابل را شنیدم به تردید افتادم که کدام یک از ما بر حق هستند؛ امام فرمودند که به سراغ عمار برو تا مساله حقانیت بر تو تبیین شود.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز بیان کرد: با اشاره به اوامر حکومتی امام علی(ع) به مالک اشتر بیان کرد: امام علی بیان می فرمایند که هرگز زحمت کسی را به نام فرد دیگری ننویس تا شرافت و بزرگی کسی موجب نگردد که کار کوچکش را بزرگ بشمارید؛ برخی از انسان ها در جامعه ما به خاطر جایگاه اش کارهای کوچک او را بزرگ می شمارند.

وی افزود: در ادامه امام علی(ع) بیان می فرمایند که گمنامی کسی نباید باعث شود که کار بزرگ او را کوچک بشمارید؛ یعنی بزرگ کردن کارهای کوچک افراد سرشناس و کوچک شمردن کار افراد گم نام اشتباه است.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفت: امام علی(ع) همچنین بیان می فرمایند که در اعمال کسانی که با شما کار می کنند بررسی دقیق به عمل بیاور و کارهای خوب را بزرگ بشمار و کارهای کوچک را کوچک بشمار تا ارزش کارهای خوب و بد مشخص شود.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: امام علی(ع) می فرماید که ارج نهادن به کار خوب باعث روحیه گرفتن این دست از افراد می شود و اگر کار خوب را عزت ننهادیم باعث دلسردی آنها خواهد شد؛ اگر جامعه با زن با حجاب رفتار خوبی نداشته باشد و با زنان بد حجاب برخورد بهتری داشته باشد قطعا به رواج خوش حجابی نخواهد انجامید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha