جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان، «مباحثه» و «تقریر نویسی» را دو ویژگی بارز نظام آموزشی حوزه دانست و گفت: اساتید با دلسوزی، اخلاص، سعه صدر و همت والا در تربیت طلاب مومن، مهذب و انقلابی تلاش کنند .

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه مباحثه از اصول مهم در حوزه های علمیه به شمار می رود، گفت: مباحثه و مطالعه انسان را وادار به تفکر و پرسش می نماید و می تواند موجبات بیداری ذهن و یقین را در طلاب بوجود آورد .

وی ادامه داد: سنت های حوزه از جمله مباحثه، تقریر نویسی و پیش مطالعه باید روز به روز در بین طلاب پررنگ تر شود تا شاهد شکوفایی و رونق علمی در فراگیری علوم حوزه در بین طلاب باشیم .

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه مباحثه از سنن ارزشمند در حوزه علمیه به شمار می رود خاطر نشان کرد: مباحثه موجب ماندگاری بیشتر دروس در ذهن طلاب خواهد شد و جرات و جسارت بحث را به طلاب می آموزد .

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه اساتید حوزه باید مباحثه در بین طلاب را ترویج دهند، گفت: مباحثه طلاب را از لحاظ علمی رشد خواهد داد و نیاز است که برای ایجاد شور و انگیزه بیشتر برای انجام مباحثه در حوزه اقدامات جدی صورت گیرد .

وی با بیان اینکه پیش مطالعه نیز از دیگر سنت های ارزشمند آموزشی در حوزه های علمیه است یادآور شد: طلاب با پیش مطالعه و مرور دروس با ذهنی آماده تر وارد کلاس خواهند شد و این امر نیز می تواند طلاب را در یادگیری علوم حوزه و ماندگاری آموزه ها در تبلیغ موفق تر سازد .

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان به رابطه اساتید و طلاب اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه بحث استاد و شاگردی نیست، بلکه رابطه اساتید و طلاب به مثابه رابطه پدر و فرزندی است که طلاب باید با کسب فیض در محضر اساتید و بزرگان حوزه به تهذیب نفس و پیشرفت های علمی دست یابند .

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه طلاب حوزه امانتی در دست اساتید و دلسوزان دین هستند، یادآور شد: اساتید باید با دلسوزی، اخلاص، سعه صدر و همت والا در تربیت طلاب مومن، مهذب و انقلابی تلاش کنند .

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی، نظم، حضور منظم در کلاس های درس و مباحثه از رموز موفقیت طلاب است، گفت: طلاب باید قدر جایگاه خود را بدانند و تلاش کنند مبلغانی مهذب، عالم و کارآمد برای تبلیغ دین در جهان باشند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha