جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام چهری

حوزه/ حجت الاسلام علی اکبر چهری با اشاره به وابستگی وظایف طلبگی با امر تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش با وظایف طلبگی عجین شده است و طلبه موفقی را نمی توان یافت که بر سر سفره پژوهش ننشسته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام علی اکبر چهری در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه گیلان ضمن ابراز خرسندی از فعال شدن معاونت های پژوهش در مدارس علمیه استان، گفت: نبود تشکیلات و سازماندهی امور پژوهشی در مدارس مشکلی پیش روی طلاب بود که الحمدلله با عنایت ویژه آیت الله اعرافی به مقوله پژوهش، این مسئله با درایت ایشان درخصوص استفاده از اساتید جهت انجام امورات پژوهشی مدارس علمیه مرتفع گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان با اشاره به وابستگی وظایف طلبگی با امر تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: تحقیق و پژوهش با وظایف طلبگی عجین شده است و طلبه موفقی را نمی توان یافت که بر سر سفره پژوهش ننشسته باشد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل معاونت های آموزش و پژوهش در مدارس و ستاد، خطرنشان ساخت:  برای اجرایی کردن آموزش پژوهش محور که اصل بسیار مهمی در راستای اعتلا و رونق علمی حوزه است، نیازمند تعامل هرچه بیشتر معاونت های آموزش و پژوهش هستیم. اجرای درست طرح دروس پژوهشی که اخیرا در مدارس علمیه در حال اجراست مستلزم همین امر است و می تواند نقطه عطفی در جهت رونق گرفتن تحقیق و پژوهش در میان طلاب شود. امیدواریم با اجرای صحیح این طرح، پژوهش به جایگاه اصلی خود بازگردد و اساتید نیز رویکرد پژوهشی پیدا کنند.

حجت الاسلام چهری با اشاره به اهمیت شناسایی استعدادهای طلاب و سوق دادن آنها به سمت و سویی که علاقه و توانایی آنها در آن است، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم معاونان پژوهش مدارس، شناسایی طلابی است که در زمینه تحقیق و پژوهش علاقه مند و مستعد هستند و با سوق دادن آنها  به سوی پژوهش و آموزش مهارت های پژوهشی به آنها، می توان شاهد افزایش پژوهشگران و آثار تألیفی بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه گیلان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان بر لزوم اهتمام به تحقیق و پژوهش و کارهای علمی تاکید فرمودند. بدون شک در حال حاضر آن گونه که شرایط زمانی اقتضاء می کند به این امر نپرداخته ایم و هنوز جایگاه تحقیق و پژوهش تثبیت نشده است و نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.

وی، جشنواره علامه حلی(ره) را نقطه عطف برنامه های پژوهشی حوزه علمیه دانست و افزود: چندین سال است که این جشنواره با جدیت و کیفیت قابل قبولی برگزار می شود و  درصددیم تا با تشویق طلاب به شرکت در این جشنواره و برگزاری کارگاه های آموزش پژوهش به آنها و استعدادیابی، حداقل شاهد ارائه 10 اثر با کیفیت از هر یک از مدارس استان در این جشنواره باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha